Na našom trhu končí módny reťazec, ktorého značku poznajú po celej Európe. Na slovenské súdy sa totiž obrátilo vedenie spoločnosti Gerry Weber SK a požiadalo o vyhlásenie konkurzu. Firma, ktorá stojí za obchodmi Gerry Weber, dopláca na problémy nemeckej matky.
„Vieme, že krachujeme. Predajňa zatiaľ funguje, ale nevieme dokedy,“ uviedla pre INDEX jedna z predavačiek slovenskej predajne. Firma pritom na Slovensku pôsobila od roku 2013.
Z Nemecka do sveta
História módnej značky Gerry Weber sa oficiálne začala písať v roku 1973 v nemeckom Halle, jej korene sú však ešte o pár rokov staršie. Gerhard Weber si ešte v roku 1965 otvoril svoj prvý módny obchod. V mnohom smere išlo o veľkú improvizáciu, keďže vešiaky na oblečenie boli umiestnené v garáži jeho rodičov.
K zlomu prichádza o osem rokov neskôr, keď so svojím kamarátom z detstva Udom Hardieckom zakladá spoločnosť Hatex KG. Firma sa zameriavala hlavne na dámsku kolekciu, keď spočiatku vyrábala dámske nohavice.
Postupne sa sortiment rozširoval a s ním aj pôsobenie firmy, ktorá sa dostala aj za hranice Nemecka. Pomohli k tomu aj marketingové kroky. V roku 1986 sa ambasádorkou značky stala tenistka Steffi Grafová, ktorá bola v nasledujúcich rokoch svetovou tenisovou jednotkou. Značka sa stala aj generálnym sponzorom tenisového turnaja v Halle.
Ešte pred desiatimi rokmi sa firma chválila raketovým rastom, keď sa jej medziročne podarilo znásobiť počet predajní na 490. V roku 2014 firma zamestnávala 4500 ľudí a dosahovala obrat 800 miliónov eur.
Majitelia vtedy hovorili o ambícii prekonať miliardovú hranicu. Firma sa pritom dostala do rebríčka sto najväčších módnych značiek na svete.
Manažérske chyby
Veľké plány však narazili na realitu. Už pred vypuknutím pandémie sa nemecký koncern obrátil na súdy a v januári 2019 požiadal o vyhlásenie platobnej neschopnosti. V našom ponímaní tento krok môžeme prirovnať k reštrukturalizácii.