PARÍŽ. Francúzska spoločnosť Pernod Ricard oznámila tento týždeň projekt reštrukturalizácie s cieľom zjednodušiť a zefektívniť svoj biznis.
Dôvodom je pokles predaja alkoholu a s ním tržieb jedného z najväčších producentov liehovín na svete.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Spoločnosť uviedla, že v rámci reštrukturalizácie zlúči svoje značky do dvoch hlavných divízií Gold a Crystal. Do divízie Gold bude patriť šampanské, koňak Martell či whisky Jameson, zatiaľ čo divízia Crystal bude zahrnovať rumy značky Havana Club, vodku Absolut a niektoré francúzske aperitívy.
Spoločnosť plánuje zrealizovať zmeny, ktorých súčasťou bude aj znižovanie počtu pracovných miest, v poslednom kvartáli tohto roka.
Spotrebitelia na kľúčových trhoch pre výrobcov alkoholu, ako sú USA a Čína, obmedzili v poslednom období svoje výdavky, navyše, na firmy nepriaznivo pôsobí aj americká colná politika.
Rozhodnutie amerického prezidenta Donalda Trumpa o zvýšení ciel voči obchodným partnerom totiž viedlo k podobným reakciám zo strany dotknutých krajín, čo tlak na výrobcov zvyšuje ešte viac.
Pernod Ricard sa preto rozhodol, ako uviedol, pre „medzinárodný projekt s názvom Tomorrow 2, ktorého výsledkom bude jednoduchšia a pružnejšia organizácia“.
Už predtým zredukoval počet zamestnancov v Číne, kde vysoké antidumpingové clá výrazne zasiahli do predaja jeho koňaku Martell. Zároveň oznámil plán na zníženie nákladov do konca finančného roka 2028/2029 o jednu miliardu eur.