SME

Z centra Bratislavy ubudnú stovky kamiónov, od dnes musia obísť Prístavný most

Rezort dopravy pokračuje v krokoch na odľahčenie centra Bratislavy.

Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením.Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy SR pokračuje v krokoch na odľahčenie centra Bratislavy od tranzitnej nákladnej dopravy nad 7,5 tony.

Otvorenie novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce umožnilo presmerovať tranzitnú dopravu smerujúcu do Rakúska, Maďarska a Českej republiky mimo Prístavného mosta.

Zmena už vstúpila do platnosti a kamióny tak od dnes obchádzajú Prístavný most aj v tomto smere.

Ako informovala hovorkyňa rezortu dopravy Petra Poláčiková, ešte v marci ministerstvo presmerovalo tranzitnú dopravu nad 7,5 tony v smere na Žilinu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa údajov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) to viedlo k zníženiu počtu nákladných vozidiel na Prístavnom moste o približne 650 denne, čo za tri mesiace predstavuje pokles až o 60-tisíc kamiónov v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu. Po zavedení aktuálnej zmeny očakáva NDS podobné výsledky aj v opačnom smere.

Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že zabezpečujú zásobovanie. Zákaz tranzitu tak platí obojsmerne. „Nové dopravné značenie v smere z Trnavy na Českú republiku, Maďarsko a Rakúsko sme osadili v rámci prác na otvorení novej križovatkovej vetvy.

Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením. Je to vyčísliteľný dôkaz toho, že investície do mestských obchvatov majú obrovský zmysel,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž s tým, že osadili viacero dopravných značiek potrebných k prevádzke novootvorenej vetvy a k odklonu tranzitu.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že investície do križovatky D1/D4 a do rozšírenia D1 pomáhajú nielen dopravcom, ale majú pozitívny vplyv aj na životné prostredie a kvalitu života obyvateľov Bratislavy, keď znižujú hluk aj znečistenie ovzdušia a zvyšujú bezpečnosť. Rezort dopravy zároveň pripomína, že vylúčenie tranzitnej dopravy z centier miest je štandardnou praxou vo väčšine európskych metropol.

„Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov,“ pripomenula Poláčiková.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  8. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  3. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  8. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 257
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 757
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 7 681
  4. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 386
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 305
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 780
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 948
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 4 602
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Bez prúdu zostáva ešte približne dvetisíc odberných miest.


TASR
Ilustračné foto

Správa ponúka podrobný prehľad daňových politík.


TASR
Kníhkupectvo Panta Rhei na Poštovej ulici skončí.

Kníhkupectvo Panta Rei na Poštovej končí.


Branislav Gröhling, predseda strany Sloboda a Solidarita.

Strana upozornila na zákazky, ktoré vyhrala Gemma stavebná firma.


TASR 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 184 771
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 949
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 091
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 535
  5. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 236
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 864
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 611
  8. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 240
  1. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  2. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  3. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  4. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  6. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  7. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
SkryťZatvoriť reklamu