SME

Cieľom porovnávača cien potravín nie je podľa rezortu robiť reklamu zahraničným reťazcom

Rezort hovorí aj o podpore domácich výrobkov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Cieľom porovnávača cien potravín nie je robiť reklamu zahraničným reťazcom ani propagovať zahraničné produkty.

Uviedol to tlačový odbor Ministerstva financií (MF) SR v reakcii na vyjadrenia Milana Lapšanského, predsedu predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC).

MF SR takéto vyjadrenia SZPCC rezolútne odmieta.

„Prvoradým cieľom je zabezpečiť občanom prehľad o cenách a umožniť im ich porovnávanie, vďaka čomu v prípade záujmu vedia na nákupe ušetriť nemalé peniaze. Ďalším z cieľov je práve aj podpora domácich (slovenských) výrobkov, ktoré sú na stránke označené vlajkou Slovenskej republiky. Ak teda občania preferujú slovenské výrobky, vedia si ich ľahko vyhľadať a aj v tomto prípade porovnať ich ceny,“ priblížil rezort financií.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Štátny porovnávač cien potravín neprinesie spotrebiteľom zásadný efekt, tvrdí Zväz obchodu Čítajte 

MF SR upozornilo, že štátny porovnávač cien potravín bol zriadený na základe zákona. Podľa neho majú povinnosť poskytovať údaje o cenách vybraných druhov potravín všetky obchodné reťazce s tržbami nad 200 miliónov eur a podielom predaja potravín nad 25 %.

„Toto kritérium u nás spĺňa šesť obchodných reťazcov. Do systému sa však môžu predajcovia zapojiť aj dobrovoľne a MF SR už dnes od niektorých z nich eviduje možný záujem,“ pripomenul rezort financií.

Ministerstvo dodalo, že porovnávač cien potravín je užitočný a objektívny nástroj pre spotrebiteľov na meranie inflácie základných druhov potravín, ktorých ceny bežných ľudí zaujímajú najviac. Rezort financií očakáva férový prístup reťazcov a výrobcov najmä vo vzťahu k ich zákazníkom, teda občanom SR.

SkryťVypnúť reklamu

Lapšanský uviedol, že zavedením cenového porovnávača na vybrané druhy potravín pre niektorých predajcov štát financuje reklamu zahraničných reťazcov. V porovnávači absentuje obchodná prirážka, ktorú si reťazce prihadzujú k nákupnej cene a predražujú ňou cenu pre spotrebiteľa.

MF SR by sa pri riešení predražených pultových cien pre slovenských spotrebiteľov malo podľa neho zamerať na využívanie zákona o cenách.

Maďarské fórum, ODS, Za regióny, Rómska koalícia, DS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 252
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 5 536
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 055
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 677
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 984
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 765
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 714
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook 1 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 628
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 174
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 408
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 173
  5. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 9 689
  6. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 209
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 837
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 503
  1. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  2. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  4. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  8. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
SkryťZatvoriť reklamu