SME

Železnice znížili počet prechodných obmedzení rýchlosti na minimum

Je ich 39 s celkovou dĺžkou približne 19 kilometrov.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: ARCHÍV SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA . Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) evidujú historicky najnižší počet prechodných obmedzení traťovej rýchlosti za posledných desať rokov.

Počet obmedzení, ktoré je nutné zavádzať z dôvodu nedostatkov na zariadeniach železničnej infraštruktúry, klesol ku koncu uplynulého týždňa na 39 s celkovou dĺžkou približne 19 kilometrov. Ešte koncom roka 2023 evidovali železnice 81 obmedzení na trase viac ako 53 kilometrov. Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.

Podľa ŽSR ide o výsledok novej koncepcie údržby a opráv železničnej infraštruktúry, ktorú železnice zaviedli v roku 2024. Generálny riaditeľ spoločnosti Ivan Bednárik uviedol, že tak nízky počet pomalých jázd sa v histórii podniku ešte nedosiahol.

SkryťVypnúť reklamu

„Vďaka patrí aj ministerstvu dopravy, keďže bez navýšenia zdrojov na údržbu by nám elán a šikovné ruky našich zamestnancov nestačili,“ doplnil.

Počet počet prechodných obmedzení traťovej rýchlosti v minulosti zvyšovali dlhodobo neriešené problémy, predovšetkým v oblasti financovania železničnej infraštruktúry.

Dôsledkom bola obmedzená preventívna údržba a starnutie infraštruktúry. Klesal aj počet odborných pracovníkov. Nová stratégia zahŕňa odloženú údržbu, brúsenie koľajníc a výhybiek, riešenie havarijných stavov či efektívne využívanie záloh strategického materiálu.

Pokles obmedzení sa prejavuje najmä na hlavných tratiach. Na koridorovej trati Bratislava – Košice zostáva jedno POTR, ktoré má byť odstránené do konca augusta. Na trati Bratislava – Štúrovo sú dve obmedzenia v úseku mosta cez Váh pri Trnovci nad Váhom, kde prebieha sanácia mostných pilierov. ŽSR plánujú v postupnom znižovaní deficitu opráv pokračovať s cieľom zlepšiť bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy a spoľahlivosť grafikonu vlakov.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 389
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 718
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 652
  4. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 434
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 805
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 715
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 790
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 1 747
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Finančná správa očakáva pokračovanie rastúceho trendu.


SITA
Ilustračné foto.

Každý subjekt by mal niesť primeranú mieru daňovej a odvodovej zodpovednosti.


SITA
Poslanci Štefan Kišš a Michal Šimečka.

Ani v polovici augusta nikto nevieme, ako bude vyzerať ďalší konsolidačný balík.


TASR 2
Ladislav Kamenický, minister financií.

Opatrenia mali potenciál znížiť deficit o 2,5 percenta, čo sa nestane.


TASR 7
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 185
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 13 518
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 924
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 643
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 8 074
  6. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 7 849
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 916
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 199
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťZatvoriť reklamu