CHICAGO. Americký potravinársky gigant Kraft Heinz v utorok oznámil, že sa rozdelí na dve spoločnosti. Jedna sa zameria na podnikanie s omáčkami a druhá na potraviny, keďže výrobca baleného tovaru sa snaží oživiť rast po rokoch slabých predajov.
Predstavenstvo „jednomyseľne schválilo plán rozdelenia na dve nezávislé, verejne obchodované spoločnosti,“ uvádza sa vo vyhlásení.
Vzniknú tak dva samostatné subjekty: Global Taste Elevation Co. a North American Grocery Co. Proces rozdelenia by sa mal uzavrieť v druhej polovici roka 2026, uviedol potravinársky gigant so sídlom v Chicagu.
Spoločnosť Global Taste Elevation Co. bude zahŕňať ikonické značky vrátane Heinz, Philadelphia a Kraft Mac & Cheese, pričom približne 75 % čistých tržieb bude pochádzať z omáčok, nátierok a korenín, uviedla spoločnosť.
Spoločnosť North American Grocery Co. bude zahŕňať portfólio značiek vrátane Oscar Mayer, Kraft Singles a Lunchables.
Carlos Abrams-Rivera, súčasný generálny riaditeľ Kraft Heinz, sa po dokončení rozdelenia stane generálnym riaditeľom spoločnosti North American Grocery Co.
Predstavenstvo Kraft Heinz spolupracuje s globálnou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá vyhľadávaním manažérov, s cieľom identifikovať potenciálnych kandidátov na generálneho riaditeľa pre Global Taste Elevation Co.
Koncern Kraft Heinz vznikol zlúčením spoločností Kraft Foods a Heinz v roku 2015.
Spoločnosť Kraft si vybudovala reputáciu na produktoch, ako sú hotové makaróny so syrom, zatiaľ čo značka Oscar Mayer je známa lahôdkovým mäsom a hotdogmi a Heinz kečupom a inými dochucovadlami.
Divízia omáčok dosiahla v roku 2024 tržby vo výške približne 15,4 miliardy USD (13,15 miliardy eur), zatiaľ čo divízia potravín vygenerovala tržby vo výške približne 10,4 miliardy USD.
„Značky Kraft Heinz sú ikonické a obľúbené, ale zložitosť našej súčasnej štruktúry sťažuje efektívne alokovanie kapitálu, uprednostňovanie iniciatív a zvyšovanie rozsahu v našich najsľubnejších oblastiach,“ povedal Miguel Patricio, predseda predstavenstva.
Kraft Heinz, podobne ako iné spoločnosti v segmente balených potravín, čelí zmenám preferencií spotrebiteľov, ktorí vyhľadávajú zdravšie a dostupnejšie dochucovadlá a pochutiny.














