SME

Ceny pohonných hmôt sa miernom raste opäť pohnú nadol

Výhľad pre jeseň ostáva pre motoristov priaznivý, tvrdí analytik.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: Archív SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Jeseň by mala byť pre slovenských motoristov priaznivá. Analytici na základe aktuálneho vývoja na ropnom trhu nepredpokladajú výrazne zdražovanie na slovenských čerpacích staniciach.

Ako uviedol analytik 365. bank Tomáš Boháček, napriek minulotýždňovému rastu cien pohonných hmôt na našich pumpách je priestor pre rast cien palív obmedzený a čoskoro sa dočkáme opätovného poklesu cien.

„Výhľad pre jeseň ostáva pre motoristov nateraz cenovo priaznivý,“ dodal Boháček.

Ako dodal analytik J&T Banky Stanislav Pánis, vzhľadom na ostatný reverz rastu cien ropy z druhej polovice augusta, dá sa predpokladať, že mierne zdražovanie palív na našich čerpacích staniciach by sa malo zastaviť a zvrátiť.

SkryťVypnúť reklamu

Predpokladá, že ceny benzínu by sa mali opätovne približovať k méte 1 euro a 50 centov, hoci ostanú v najbližšom čase nad touto métou, a cena nafty by sa mala ponoriť hlbšie pod 1 euro a 45 centov.

„V medziročnom porovnaní tankujeme benzín lacnejší o približne dva centy a naftu o približne jeden cent. V porovnaní s priemerom EÚ je na Slovensku benzín lacnejší o asi 10 centov a nafta približne osem centov,“ dodal Pánis.

Určitý priestor pre zlacňovanie cien pohonných hmôt by malo nastať podľa Pánisa aj v okolitých krajinách regiónu.

Najlacnejší benzín z regiónu možno natankovať aktuálne v Poľsku, kde sa po prepočte na eurá jeho cena pohybuje mierne nad 1 eurom a 36 centami. Pod métou 1 euro a 40 centov možno v priemere kúpiť benzín aj v Českej republike.

SkryťVypnúť reklamu

„Naďalej predpokladáme, že ceny benzínu v Českej republike ostanú po prepočte na eurá v okolí 1 eura a 40 centov, pričom okolo tejto méty by sa mali pohybovať aj v Poľsku,“ doplnil Pánis.

Lacnejšie ako na Slovensku na úrovniach pod 1 euro a 50 centov možno pritom na ceste k Jadranu natankovať aj v Maďarsku, Slovinsku, no chorvátske ceny sa pohybujú v priemere na úrovni slovenských teda okolo 1 euro a 50 centov. Mierne nad touto úrovňou možno natankovať v Rakúsku.

Naftu možno najlacnejšie z regiónu naďalej natankovať v Českej republike, ktorej ceny by sa mali udržať pod 1 eurom a 40 centami a mierne nad touto métou sa budú pohybovať aj v Poľsku.

V Slovinku sú ceny nafty zhruba na úrovni našich, to znamená tesne pod 1 eurom a 50 centami. V Rakúsku, Maďarsku a Chorvátsku sa zatiaľ držia nad 1 eurom a 50 centami.

SkryťVypnúť reklamu

Lacnejšia nafta ako na Slovensku je aj v Slovinsku, kde sa pohybuje cena pod 1 eurom a 45 centami, v Maďarsku dosahuje priemerná cena 1 euro a 48 centov a Rakúsku len mierne prekročila 1 euro a 50 centov.

Domáce ceny benzínu sú podľa Boháčka na začiatku septembra najvyššie spomedzi krajín strednej Európy. V Česku a v Poľsku vieme na litri ušetriť stále 12, resp. 16 centov. V Maďarsku približne 4 centy.

Naftu tankujeme s výnimkou Česka a Poľska lacnejšie, tam sú ceny ešte o 8, resp. 5 centov nižšie. V Rakúsku nás liter vyjde o 7 centov viac ako u nás doma.

Priemerné ceny štandardného benzínu aj nafty na domácich čerpacích staniciach v 35. týždni tohto roka podľa údajov Štatistického úradu SR zvýšili, pričom natural 95 oktánový benzín sa v priemere predával za 1,516 €/l a liter motorovej nafty sme v rovnakom období zakúpili v priemere za cenu 1,434 €/l.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 502
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 064
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 267
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 208
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 794
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 784
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 121
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 396
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Trnavská automobilka Groupe PSA Slovakia.

Za sedem mesiacov priemyselná produkcia medziročne klesla o 2,2 percenta.


TASR

Podporiť by sa mal vodíkový biznis.


SITA
Minister financií Ladislav Kamenický a premiér Robert Fico (Smer).

Kamenického konsolidácia zasiahne aj zamestnancov.


4
Ilustračné foto.

Dôvodom je vyšší vymeriavací základ a vyššie zdravotné odvody.


134
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 29 152
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 10 990
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 563
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 534
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 6 344
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 205
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 029
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 815
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu