SME

Najčastejším problémom Slovákov pri online nákupoch je rýchlosť doručenia

Druhým problémom je dodanie nesprávneho alebo poškodeného tovaru.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: AdobeStock)

Najčastejším problémom Slovákov pri objednávaní tovaru cez internet je rýchlosť doručenia. Stretlo sa s ním viac ako 16 % Slovákov nakupujúcich online.

Druhým najčastejším problémom je dodanie nesprávneho alebo poškodeného tovaru, prípadne služby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ťažkosti s technickým fungovaním

Podľa Eurostatu takúto situáciu riešilo viac ako 7 % nakupujúcich. Necelých 6 % malo ťažkosti s technickým fungovaním online obchodu.

„Rýchlosť dodania býva neraz hlavným dôvodom, pre ktorý si človek vyberie práve daný obchod,“ uviedla Mária Auxtová zo spoločnosti Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7600 slovenských e-shopov.

SkryťVypnúť reklamu

E-shopy by preto podľa Auxtovej túto oblasť nemali podceňovať. „Keď uvedú dodanie tovaru do určitého dátumu, treba spraviť všetko pre to, aby ho dodržali. Vtedy sa stávajú spoľahlivým partnerom a nakupujúci sa k nim budú vracať,“ zdôraznila.

To, či sa podarí e-shopu dodržať dodaciu lehotu, podľa nej závisí od dvoch základných faktorov. „Jedným z nich je rýchlosť samotnej dopravy. V tejto oblasti sme za posledných päť rokov zaznamenali výrazný posun,“ poznamenala.

Masívne inštalovanie boxov

„Výrazným krokom vpred bolo masívne inštalovanie výdajných boxov, ktoré sa začalo v roku 2020. Najväčší prevádzkovateľ, spoločnosť Packeta, ich má aktuálne na Slovensku už vyše 2300. Dnes pri značnej časti zásielok tento spôsob dodania nahradil kuriérov,“ vysvetlila Auxtová.

SkryťVypnúť reklamu

Doplnila, že väčšina slovenských dopravcov dnes balíky dodáva do jedného, maximálne dvoch pracovných dní od prebratia z e-shopu. Niektorí veľkí predajcovia ponúkajú aj dopravu do vlastných výdajných boxov, prípadne vlastným kuriérom. Tá môže byť ešte rýchlejšia.

Dodala, že samotná rýchlosť prepravy sa tak približuje k svojim limitom, o to dôležitejší je druhý faktor, a to čas expedície objednávky na strane e-shopu.

Okrem fyzickej prípravy zásielky je pritom zásadná aj technická podpora, ktorá celý proces dokáže výrazne uľahčiť a zefektívniť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 168
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 985
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 022
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 507
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 422
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 852
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 305
  8. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 2 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Vzrástol medziročne o 26 percent na zhruba 2,1 milióna kusov.


TASR
Obchod - ilustračné foto

Čistá jadrová inflácia dosiahla v septembri hodnotu 3,5 percenta.


TASR 1
Ilustračné foto.

Podniky by mali mať lacnejšiu elektrinu.


SITA
Ministerka Saková.

Témami boli sektory automotive aj obnoviteľné zdroje.


TASR
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  3. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  5. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  6. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  7. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  8. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 884
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 17 678
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 318
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 300
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 210
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 791
  7. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 5 753
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 799
  1. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  2. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  3. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  4. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  5. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  6. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  7. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  8. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
SkryťZatvoriť reklamu