Hamburg 20. septembra (TASR) - Nórska softvérová spoločnosť Opera útočí na trhového lídra Microsoft. Opera sa rozhodla, že v budúcnosti ponúkne svoj softvér na prezeranie webových stránok bez reklám a celkom zadarmo. "Pozývame celú internetovú spoločnosť, aby využívala prehliadač Opera," informoval predseda predstavenstva spoločnosti Jon S. von Tetzchner. "Chceme sa stať druhým najčastejšie využívaným internetovým prehliadačom," uviedol Tetzchner pre denník Financial Times Deutschland.
Trhový podiel prehliadača Opera, ktorého verzia bez reklám stála doteraz takmer 40 EUR, v prepočte 1 538 SKK, predstavuje podľa údajov analytikov takmer 1 %. Na prvom mieste sa celosvetovo nachádza prehliadač Internet Explorer od spoločnosti Microsoft s podielom na trhu vo výške 87 %. Nasleduje ho prehliadač Firefox s 10-% trhovým podielom.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.