Budapešť 26. septembra (TASR) Nemecká sieť módnych obchodov C&A chce ofenzívnou expanzívnou politikou predbehnúť v Maďarsku svojich konkurentov. Počas uplynulého týždňa otvorili vo východomaďarskom meste Nyiregyháza 9. maďarská filiálka C&A s predajnou plochou 1 500 štvorcových metrov (m2). V októbri má nasledovať 10. predajňa v meste Veszprém, oznámil dnes hospodársky denník Napi Gazdasag.
C&A má momentálne 6 filiálok v Budapešti a chce expandovať v maďarských regiónoch, aby vyplnila medzeru, ktorá vznikla zrušením filiálok reťazca Skala.
Iné medzinárodné módne značky ako je Zara, Stefanel a H&M, ktoré sú len krátko zastúpené v Maďarsku, sa sústreďujú na centrum Budapešti. Taliansky módny koncern Benetton už roky existuje v Maďarsku, ale pre nízku rentabilitu musel znížiť svoje predajné plochy.
Aj keď maďarský trh s oblečením v posledných rokoch pomaly, ale neustále rástol, Maďarsko je stále ťažký trh pre značkovú módu. V roku 2004 bol obrat maďarského obchodu s textilom celkovo 344 miliárd HUF, v prepočte 53,5 miliardy SKK. Maďari minuli na oblečenie a spodnú bielizeň priemerne 110 000 HUF na domácnosť, čo zodpovedá pánskemu obleku v strednej cenovej triede.
Celkovo sú Maďari podľa prieskumnej agentúry GfK veľmi uvedomelí pri oblečení a vynakladajú priemerne 1 500 HUF za 1 kus oblečenia. Iba 14 % obratu v odvetví docielili špecializované obchody. Zhruba jedna štvrtina domácností sa oblieka lacno oblečením z trhov a ázijských pouličných obchodov.
Informovala o tom rakúska agentúra APA.