zasadnutí.
Ani po znovuustanovení Juraja Tomášeka za správcu konkurznej podstaty skrachovanej SKB sa nevykonala účtovná závierka banky ku dňu, predchádzajúcemu konkurzu tak, ako to ukladá správcovi zákon o účtovníctve. V konkurznej správe došlo k porušeniu zákona aj z dôvodu, že správca nepodal v zmysle zákona o správe daní a poplatkoch daňové priznanie, ktoré bol povinný dodať do jedného mesiaca od skončenia zdaňovacieho obdobia. Táto povinnosť vyplýva aj zo zákona o dani z príjmu, podľa ktorého sa končí zdaňovacie obdobie daňovníka dňom, predchádzajúcim dňu účinnosti vyhlásenia konkurzu. "Bez riadnej účtovnej závierky nie je možné vykonať inventarizáciu majetku a definovať a vyčísliť majetok v konkurznej podstate," uviedol predseda Prezídia Fondu ochrany vkladov Rudolf Šujan.
Veriteľský výbor SKB prijal závery na vykonanie takých krokov voči správcovi konkurznej podstaty úpadcu, aby konkurzné konanie mohlo pokračovať podľa zákonných noriem. "Dôvodom je tiež zamedzenie bezpredmetným obštrukcií, ktoré samotné konanie predlžujú a v konečnom dôsledku vedú k znižovaniu hodnoty majetku v konkurznej podstate," dodal R. Šujan.
Veriteľský výbor zároveň zvolil R. Šujana za nového predsedu výboru. Členovia výboru vzali na vedomie stanovisko predsedu veriteľského výboru k schôdzi veriteľov zo 7. februára 2002, ktorá bola na základe podania odvolania dvoch veriteľov voči programu schôdze odročená. O odvolaní v súčasnosti rozhoduje Najvyšší súd SR.
Národná banka Slovenska (NBS) uvalila na SKB nútenú správu 19. apríla 2000. Dôvodom bola zlá ekonomická a finančná situácia banky. O mesiac neskôr vyhlásila NBS banku za neschopnú vyplácať vklady a 4. júla toho istého roka súd rozhodol o jej konkurze.