Znojmo/Babice 23.marca (TASR) - Neobvyklý hybrid objavili nedávno nakupujúci v sieti supermarketov Kaufland v Českej republike. Zaváracie poháre s uhorkami, označené etiketou Hamé Babice, boli totiž uzatvorené viečkom s označením konkurenčnej Znojmie Znojmo. Obe firmy sa teraz dohadujú, ako tento stav vznikol, a ich spor zrejme skončí na antimonopolnom úrade či Českej obchodnej inšpekcii.
Generálny riaditeľ Hamé Babice Leoš Novotný pripúšťa svoj podiel viny. "Neurobili sme to ale vedome, teraz zisťujeme, ako sa to vlastne stalo. Mohli sme nakúpiť staré viečka s názvom Znojmia," povedal L. Novotný.
"Vysvetlenie o nájdených a použitých starých viečkach Znojmie ma neuspokojilo," uviedol riaditeľ Znojmie Jiří Moravec s tým, že išlo asi o dva kamióny, teda 30 000 pohárov. Podľa neho sú poháre celkom určite ich výrobok. "Potvrdili to aj laboratórne skúšky. Navyše, signatúra na viečku, udávajúca napríklad dátum spotreby, je jednoznačne naša. Možných vysvetlení môže byť viac. Kvôli vlaňajšej neúrode nechceli vypadnúť z obchodu s veľkým reťazcom, a tak nakúpili uhorky Znojmie. Etiketa sa vymení ľahko, s viečkom je to ale podstatne horšie," dodal J. Moravec.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.
* pop gl