SME

Japonské autá sú obľúbenejšie

DETROIT - Trojica najväčších amerických automobiliek nebude mať v decembri veľa dôvodov na oslavu, ak ďalej prepustí časť trhového podielu svojim japonským rivalom a ich predaj bude naďalej klesať, ako očakávajú analytici. "S určitosťou očakávame, že ...

Americkým automobilkám sa momentálne nedarí, niektoré už oznámili prepúšťanie. FOTO - REUTERS


DETROIT - Trojica najväčších amerických automobiliek nebude mať v decembri veľa dôvodov na oslavu, ak ďalej prepustí časť trhového podielu svojim japonským rivalom a ich predaj bude naďalej klesať, ako očakávajú analytici. "S určitosťou očakávame, že erózia trhu bude pokračovať," povedal analytik Deutsche Bank Michael Heifler deň po tom, čo General Motors, Ford Motor a Daimler Chrysler oznámili pokles predaja v novembri.

Predaj najväčšej automobilky na svete General Motors za november klesol o 11 percent, Ford zaznamenal prepad o 18 percent a Chrysler Group o sedem percent.

SkryťVypnúť reklamu

Naproti tomu predaj japonského výrobcu áut Toyota Motor stúpol o 5,6 percenta a Honda Motor dokonca o 6,4 percenta. "Predaj za november naznačuje, že Ford a General Motors budú smerom k roku 2006 pravdepodobne pociťovať značné tlaky na zisk," komentoval analytik investičnej banky Goldman Sachs Robert Barry.

Viacerí analytici očakávajú, že medziročný predaj amerických automobiliek v roku 2006 poklesne. Dopyt po terénnych vozidlách, ktoré sú pre výrobcov áut zo Spojených štátov dlhodobým zdrojom cash flow, sa stále znižuje. "Myslím, že slabý predaj bude pokračovať," povedal úverový analytik ratingovej agentúry Standard & Poor's Scott Sprinzen. "Obzvlášť v kategórii terénnych vozidiel. Ceny benzínu sa možno stabilizujú, ale šokový efekt rastu cien benzínu sa len tak skoro nepominie," vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

General Motors aj Ford znížili medzikvartálne prognózu výroby na štvrtý štvrťrok. V medziročnom porovnaní však General motors zvýšil cieľ produkcie na 4. kvartál o 6 percent. Ford plánuje v 1. štvrťroku budúceho roku vyrobiť medziročne o 2,5 percenta menej áut, pričom objem výroby nákladných vozidiel klesne o 12 percent. Podľa analytika Goldman Sachs Roberta Barryho je to obzvlášť nešťastné, lebo nákladné autá sú stále pre výrobcu oveľa ziskovejšie ako osobné.

(tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 15 929
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 359
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 700
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 528
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 196
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 176
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 419
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 201
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Budova Európskej centrálnej banky vo Frankfurte nad Mohanom.

Iba jedna zo 64 bánk nesplnila požiadavky na zadlženosť.


TASR
Čierne olivy

Americký trh sa stáva nerentabilným.


TASR

Tranzit plynu cez Českú republiku na Slovensko klesol prakticky na nulu.


SITA
Ilustračné foto.

Stalo sa tak prvýkrát v histórii krajiny.


TASR 4
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 44 943
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 832
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 159
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 698
  5. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 483
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 175
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 547
  8. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 6 442
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu