Viaceré nemecké médiá cez víkend informovali, že zamestnanci by mali v budúcnosti pracovať za rovnakú mzdu opäť 5 dní v týždni namiesto doterajších 28,8 hodiny počas 4 dní. Hovorca VW uviedol, že najskôr sa o tom bude diskutovať s tarifnými (sociálnymi) partnermi.
Šéf VW Bernd Pischetsrieder ohlásil napriek prekvapujúco vysokému rastu zisku rozsiahly program reštrukturalizácie pre kľúčovú značku VW, ktorý by mohol postihnúť 20 000 zamestnancov. Cieľom je zvýšiť produktivitu tradičných závodov "na medzinárodnú úroveň".
V niektorých oblastiach, ako vývoj by sa malo v budúcnosti dokonca opäť pracovať 40 hodín, informoval nemecký magazín Spiegel. Zatvoreniu montážneho závodu sa potom podľa informácií istého manažéra VW bude dať ťažko zabrániť. Fabrika v Bruseli, v ktorej sa vyrábajú modely Golf a Lupo, sa považuje za zvlášť ohrozenú, napísal magazín. Výroba tam montovaných áut by sa mohla rozdeliť do nemeckých závodov. Tieto by boli lepšie vyťažené a skôr rentabilné. Brusel však bol doteraz výrazne nákladovo výhodnejší ako Wolfsburg.
Podľa nemeckého magazínu Focus by podľa plánov šéfa predstavenstva Pischetsriedera mali v budúcnosti všetci zamestnanci pracovať v podmienkach ako dcérska spoločnosť koncernu Auto 5000: zamestnanci Auto 5000, ktorí vyrábajú model VW Touran, nemajú zaplatené prestávky, musia zadarmo dodatočne zlepšovať výrobné chyby a pracovať až 42 hodín týždenne. Zarobia 2 600 EUR, v prepočte 97 659 SKK, čo je presne toľko, ako ich kolegovia, platení podľa domácej tarify, ktorá musia pracovať 28,8 hodiny týždenne. Ak by podniková rada a odborový zväz IG-Metall odmietli prácu navyše zadarmo, koncern by odstúpil od tarifnej zmluvy uzatvorenej v roku 2004 a hrozil prepúšťaním z prevádzkových dôvodov, uviedol ďalej Focus. V zmluve sa totiž zaviazal, že do roku 2011 z prevádzkových dôvodov nebude prepúšťať.
Informoval o tom nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung vo svojom online vydaní.