Ako súčasť plánu bude Makro zo svojej databázy vyraďovať klientov, ktorí pre neho nie sú takí dôležití - "sviatoční zákazníci", ktorí často nakupujú pre vlastnú potrebu.
Testom je projekt v Ústí nad Labem. Pokiaľ tu zákazník minie počas 3 mesiacov menej ako 1 000 Kč, v prepočte 1 314 Sk, bez DPH, môže prísť o členskú kartu. Pokiaľ sa takýto postup osvedčí, chce Makro tieto princípy aplikovať aj v ďalších predajniach.
"Týchto klientov chceme vyradiť, pretože to nie sú tí, pre ktorých fungujeme. Za tri mesiace neminie 1 000 Kč ani bežný zákazník hypermarketu za nákup jedla," hovorí hovorkyňa Makra Markéta Světlíková. Dodáva, že vyčistením databázy chce Makro zvýšiť komfort a zväčšiť priestor pre svojich hlavných zákazníkov.
Ako v rozhovore pre HN uviedol nový šéf Makra Martin Dlouhý, firma chce ešte väčší dôraz klásť na zákazníkov z oblasti gastronómie. "Zo zhruba 60-miliardového trhu máme teraz asi desatinu. Chceme výrazne viacej," hovorí nový šéf Makra Martin Dlouhý.
Makro sa tak snaží nájsť cestu k ďalšiemu posilneniu obchodnej pozície. Doteraz mu každoročne v tržbách pribúdali miliardy korún a s jasným náskokom sa držalo na špici celého trhu. Vlani mu však po prvýkrát klesli tržby - podľa spoločnosti Incoma Research o 700 miliónov Kč. Na jeho pozíciu najväčšieho obchodníka sa tlačí firma Schwarz, ktorá prevádzkuje hypermarkety Kaufland a diskontné predajne Lidl. Vlani z obidvoch reťazcov spolu utŕžila 37 miliárd Kč a na Makro už stráca iba pol miliardy. Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.