S nosným systémom hromadnej dopravy (odborníci už nehovoria o metre) na báze prepojenia mestskej hromadnej dopravy a regionálnej železnice sa dnes na seminári v Bratislave oboznámili predstavitelia odbornej verejnosti, zástupcovia mestských častí, občianskych združení a spolkov.
Ústrednou myšlienkou celého projektu je koľajové prepojenie Petržalky s centrálnou časťou Starého Mesta a neskôr ďalej na západnú časť Bratislavy s možnosťou napojiť sa na železničnú trať smerom na Záhorie s výhľadom na potreby zamýšľaného priemyselného parku v tejto lokalite.
Ďalšou etapou budovania tohto dopravného systému po koľajniciach je účelné skombinovanie bratislavskej hromadnej dopravy a železničných spojov smerom na Trnavu, resp. na Galantu, Senec a Dunajskú Stredu.
Autorka projektu Mária Kociánová z Doprastavu a jej kolegovia prítomných informovali, že budovanie navrhovaného systému rýchlej, pohodlnej a nekomplikovanej prepravy cestujúcich po koľajach orientujú na rok 20l0, kedy má začať slúžiť prvá etapa obyvateľom Bratislavy a okolia, resp. na rok 2030, kedy by celý navrhovaný koľajový systém bratislavskej dopravy mal byť dokončený.
* šž zll