Bratislava 11. apríla (TASR) - Dlhoročný česko-slovenský boj o Horalky a Tatranky sa končí. Názov známych sladkostí môže používať česká Opavia aj slovenská IDC Holding v Seredi. Podmienkou je, že výrobky sa budú musieť líšiť vzhľadom. Meno však ostane rovnaké. Ako uviedla STV vo svojej hlavnej spravodajskej relácii, spor o názov vyriešili obaja výrobcovia len pred niekoľkými dňami.
"Spoločnosti budú naďalej pôsobiť na trhu. Tatranky a Horalky sa budú odlišovať aj vizuálne predovšetkým z dôvodu lepšej orientácie pre spotrebiteľa," uviedla hovorkyňa spoločnosti Opavia Mária Sedlická. Podľa zmluvy slovenské horalky a tatranky majú mať logo a nápis po výške, české po šírke. Na názve sa síce firmy dohodli, ale ochrannú známku vlastní od 90. rokov česká firma. To znamená, že Česi môžu meniť typ písma, viac sa hrať s logom, pripájať slogany. Slovenské horalky a tatranky budú musieť ostať také, aké ich poznáme dnes.
Na Úrade priemyselného vlastníctva (ÚPV) SR sa obe firmy viackrát pri registrácii obalov i značiek napadli. Od roku 2003 sa súdia o obal Horalky. Podľa hovorcu ÚPV však v poslednom čase Opavia požiadala úrad o spätné vzatie námietok.