Brusel 17. apríla (TASR) Nemeckí výrobcovia automobilov zvýšili v marci svoje trhové podiely v Európe. Podiel skupiny Volkswagen sa oproti rovnakému obdobiu minulého roka zvýšil zo 17,5 % na 18,4 %, oznámilo európske združenie výrobcov ACEA v Bruseli. Počet nových registrácií sa v rámci celého koncernu zvýšil o 9,6 % na 328 759. Zatiaľ čo kľúčová značka Volkswagen zvýšila svoj podiel z 8,9 na 9,8 %, Audi stagnovalo na 3,9 %.
DaimlerChrysler zvýšil svoj podiel na trhu z 5,3 na 5,6 % predovšetkým vďaka pozitívnemu vývoju u značky Mercedes. Nové registrácie zaznamenali rast o 9,5 % na 100 411 kusov. Podiel dcérskej spoločnosti Mercedes-Benz sa pritom zvýšil zo 4 % na 4,4 %. BMW zvýšil podiel z 5,1 na 5,4 % a nové registrácie o 10,1 % na 95 867 áut. Napriek výraznému poklesu z 13,1 na 12,7 % si automobilka PSA Peugeot Citro‰n udržala svoje 2. miesto za Volkswagenom pred automobilkami Ford Motor (pokles podielu na trhu z 12,5 na 11,8 %), General Motors GM (pokles z 11,5 na 11,2 %) a Renault (pokles z 9,2 na 8,5 %).
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.