Na SNSĽP sa obrátilo asi 12 000 poškodených klientov
BANSKÁ BYSTRICA 20. marca (SITA) - Žaloba poškodených klientov nebankových subjektov za spravodlivý súd za nekonanie štátnych orgánov, ktoré pripustili protizákonnú činnosť nebankových subjektov, by mohla byť kvalifikovane sformulovaná asi do mesiaca, odh
NULL,SITA
Externý prispievateľ
, Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
adol v stredu pred novinármi v Banskej Bystrici výkonný riaditeľ Slovenského národného strediska pre ľudské práva (SNSĽP) Ondrej Srebala. Zdôraznil, že SNSĽP zo štatútu nemôže klientov zastupovať, len poskytovať právne poradenstvo. Dodal, že ako na poradcu sa na nich obrátilo okolo 12 000 klientov rôznych nebankových subjektov, najviac BMG Investu a Horizontu Slovakia.
Vyhlásenie vlády, že poškodeným klientom nič neuhradia, podrobil riaditeľ kritike, lebo sa mala vysloviť pre posúdenie činnosti štátnych orgánov súdom, ktorý by rozhodol aj o výške prípadnej náhrady. Obáva sa, že také vyhlásenie je nebezpečný precedens, ktorý ovplyvní verejnosť a súd a v budúcnosti môže priniesť, že bude rozhodovať iný subjekt ako súd.
Riaditeľ rokoval s predstaviteľmi Združenia poškodených občanov (ZPO) o právnej pomoci SNSĽP vzhľadom na značné počty občanov, ktoré sa na SNSĽP obracajú. Peter Dzivy zo ZPO tvrdil, že snahou ZPO je zjednotiť postup klientov v celej Slovenskej republike alebo na úrovni krajov.