Budapešť 21. marca (TASR) - Spoločnosť Ticket Restaurant, ktorá je súčasťou francúzskej skupiny Accor, zavádza nový produkt - poukážky na oblečenie a očakáva, že v tomto roku z neho dosiahne obrat 0,5 miliardy forintov.
Odevné poukážky sa budú rozdeľovať v rámci mesačných odmien zamestnancov a budú sa príslušným spôsobom zdaňovať - 44% na daň z osobného príjmu, 29% na sociálnu daň a tri percentá na daň zamestnávateľa. Pracujúci však prostredníctvom poukážok získajú o 20 až 25% viac, ako im ponúka čistá mzda.
Ako pre agentúru MTI povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Attila Kratky, hospodárska súťaž v tomto type produktov nie je intenzívna. Trh potravinových poukážok už dlhší čas stagnuje, pretože naposledy sa nezdanený prídel zvýšil v roku 1998 a v súčasnosti maximálny prídel nezdaňovaných poukážok dosahuje 2 400 HUF mesačne.
Ticket Restaurant vlani zaznamenal zvýšenie obratu o 34% na 10 miliárd HUF, najmä vďaka predaju potravinových poukážok a v tomto roku očakáva ďalší vzostup. A. Kratky uvádza, že keby spoločnosť nebola zisková, obchody by neprijímali ich poukážky.
Poukážky Ticket Restaurant dostáva v Maďarsku viac než 500 000 ľudí mesačne a môžu ich používať vo viac než 14 000 obchodov. Firma má podiel 15% na trhu potravinových poukážok, kde si konkuruje 200 až 300 spoločností, no len päť alebo šesť z nich je činných po celom Maďarsku.
(100 HUF = 17,134 SKK)
* 6 sov