Mountain View 22. júla (TASR) - Prevádzkovateľ najznámejšieho internetového vyhľadávača spoločnosť Google v 2. štvrťroku 2006 medziročne viac ako zdvojnásobila svoj zisk. Google sa tak dokázal vyhnúť spomaleniu rastu, ktorý postihol jeho konkurentov Yahoo a eBay. Výsledky spoločnosti výrazne prekonali očakávania analytikov.
Google v 2. kvartáli v porovnaní s rovnakým období vlani zvýšil čistý zisk o 110 % na 721,1 milióna USD, čo je v prepočte asi 21,8 miliardy SKK, alebo 2,33 USD na akciu. Analytici v priemer očakávali zisk 1,95 USD na akciu. Zisk upravený o jednorazové položky sa vyšplhal až na 2,49 USD na akciu. Analytici z Wall Street počítali so ziskom iba 2,22 USD na akciu.
Tržby medziročne vzrástli o 77 % na 2,46 miliardy USD. Analytici v priemere prognózovali 2,4 miliardy USD. "Google rástol neuveriteľným tempom aj v kvartáli, ktorý je sezónne slabší," tešil sa šéf amerického koncernu Eric Schmidt. Obrat v 1. polroku sa vyšplhal na 4,7 miliardy USD oproti 2,6 miliardy USD za prvých 6 mesiacov minulého roka. Zisk v tomto období dosiahol 1,3 miliardy USD alebo 4,28 USD na akciu. V 1. polroku 2005 zisk predstavoval 0,7 miliardy USD alebo 2,48 USD na akciu.
Spoločnosť dokázala viac vyťažiť z neustále sa zväčšujúceho koláča internetovej reklamy. Výdavky na internetovú reklamu na celom svete razantne rastú, pretože veľa firiem prechádza z tradičných médií na internet. Analytici vedú diskusie, či sa spoločnosti Google, ktorá rastie dva až trikrát rýchlejšie ako ostatné veľké internetové spoločnosti, podarí vyhnúť spomaľujúcemu sa trendu presadzujúcemu sa v celom odvetví a či má dostatok sily, aby ďalej rýchlo rástla aj na úkor svojich konkurentov. Podľa odborníkov zverejnené údaje ukazujú, že Google získava vysoké tržby a trhové podiely na úkor vedúcich internetových hráčov.
V prebiehajúcom roku chce spoločnosť výrazne zvýšiť investície. Google hodlá investovať veľké sumy do svojej informačnej infraštruktúry ale rovnako aj do vlastných kancelárskych budov, pretože tieto sú lacnejšie ako prenájom.
Najväčší konkurent Yahoo tento týždeň sklamal očakávania Wall Street. Príčinou je meškanie zavedenia nového systému internetovej reklamy. Preto sa pre firmu Google otvára možnosť odlákať svojmu rivalovi reklamných zákazníkov. V stredu kvôli tomu klesli akcie Yahoo o viac ako 20 %.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.