Bratislava 2. augusta (TASR) - Zavedenie systému elektronického diaľničného mýta považuje za rozumné takmer polovica, 46,9 %, Slovákov, proti je 26,5 %. Vyplýva to z omnibusového prieskumu spoločnosti TNS SK realizovaného medzi 1 023 respondentmi vo veku 15 a viac rokov, na prelome júna a júla 2006.
Za zavedenie elektronického diaľničného mýta sú skôr muži, respondenti vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním, obyvatelia miest od 20 000 do 99 000 obyvateľov a vo väčšej miere obyvatelia Banskobystrického kraja.
O zavedení systému elektronického diaľničného mýta už počulo 6 z 10 Slovákov, viac ako tretina o ňom ešte nepočula. Najznámejší je vo vekovej kategórii 30- až 39-ročných, v mestách od 5 000 do 20 000 obyvateľov, v Nitrianskom kraji, medzi mužmi a respondentmi s vysokoškolským vzdelaním.
Znalosť mýta je najnižšia vo vekovej kategórii 15- až 17 ročných, v obciach do 2 000 obyvateľov, v Bratislavskom kraji a u respondentov so základným vzdelaním.
Podľa projektového manažéra pre dopravu a cestovný ruch TNS SK Petra Badíka výsledky prieskumu ukazujú, že navrhované zavedenie systému elektronického mýta je v pozornosti väčšiny populácie. Viac ako polovičná podpora je podľa neho pravdepodobne dôsledkom toho, že ľudia si uvedomujú potrebu peňazí na údržbu a rozvoj ciest. "Signalizuje to aj znalosť elektronického mýta a jeho podpora najmä v krajoch, kde diaľničná sieť resp. sieť rýchlostných ciest nie je dostatočné rozvinutá," dodal Badík.
TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.
Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.
TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.