SME

Automobilka Škoda chce rásť aj bez cenových zliav

Weiterstadt 11. septembra (TASR) Česká dcéra nemeckej automobilky Volkswagen, Škoda, sa chce do roku 2009 stať druhým najväčším importérom v Nemecku. ...

Weiterstadt 11. septembra (TASR) Česká dcéra nemeckej automobilky Volkswagen, Škoda, sa chce do roku 2009 stať druhým najväčším importérom v Nemecku. "V tomto časovom horizonte chceme dosiahnuť 2. miesto," uviedol Alfred Rieck, hovorca vedenia spoločnosti Skoda Auto Deutschland GmbH v rozhovore pre internetové vydanie nemeckého denníka Die Welt vo Weiterstadte pri Darmstadte. V súčasnosti je číslom jeden v Nemecku Renault pred Toyotou a Škodou. Za nimi nasleduje Peugeot Citro‰n a Fiat. Riecke chce zároveň dostať značku Škoda viac do povedomia verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek ambicióznym cieľom šéf Škody odmieta výdatné zľavy, aké konkurenti poskytujú kupujúcim. "Nechceme sa podieľať na cenovej vojne," konštatoval Rieck. Zdá sa, že doteraz sa táto koncepcia osvedčila. Škoda tak mohla svoj predaj do konca augusta výrazne zvýšiť. Predaje sa v auguste medziročne zvýšili z 7 751 na 9 550 nových registrácií značky Škoda. Pretože celý trh v auguste bol slabý, zvýšili Česi svoj podiel na trhu z 3,19 na 3,82 %.

Český výrobca áut, ktorý od roku 1991 patrí ku koncernu Volksqwagen so sídlom vo Wolfsburgu, zažil v uplynulých rokoch razantný vzostup. Počet registrácií v Nemecku sa od roku 1995 do minulého roka zvýšil z 21 458 áut na 102 216 vozidiel. Trhový podiel automobilky sa za toto obdobie vyšplhal z 0,62 na takmer 4 %. Obrat vzrástol z 276 miliónov EUR na 1,3 miliardy EUR v roku 2005, v prepočte 44,8 miliardy SKK.

SkryťVypnúť reklamu

V najbližších rokoch chcú Česi čísla charakterizujúce predaj ďalej zvyšovať, a to rozširovaním palety modelov. V súčasnosti disponuje Škoda modelmi Fabia, Octavia, Superb a Roomster 4 výrobnými radmi. Začiatkom budúceho roka príde nová Fabia a v roku 2009 športové terénne vozidlo, ktoré doteraz existuje ako štúdia s názvom "Yeti". Ďalšie rozširovanie škály modelov Rieck nevylúčil. "Nechceme prísť na trh s príliš veľkým množstvom modelov súčasne, pretože tým v konečnom dôsledku bude trpieť kvalita," ohraničil však zároveň manévrovací priestor. Škoda doteraz obsadzovala nové segmenty vždy postupne, krok za krokom. "Našou prioritou je kvalita výrobkov a starostlivosť o zákazníkov," pripomenul Riecke.

Námietky, že značka je zaprášená a konzervatívna, nechce Rieck akceptovať. "Sme značka pre všetky generácie." Obzvlášť pomocou modelu Roomster, ktorý práve teraz prichádza na nemecký trh a na ktorý je v súčasnosti už 8 000 objednávok, sa Škode stále viac darí získavať aj mladších ľudí pre túto značku. "Predtým sme boli alternatívou pre Kórejčanov, dnes je to Ford, Opel alebo Renault," konštatoval Rieck, ktorý prevzal funkciu v januári 2006 po svojom predchodcovi Dieterovi Sitzovi. Podľa Riecka sa segment zákazníkov, záujemcov o značku Škoda v posledných rokoch zmenil "z orientovaných na cenu na hľadajúcich kvalitu". Dôkazom toho je, že dnes sa predáva viac modelov drahého modelu Octavia ako úvodného modelu Fabia. Ak by išlo iba o cenu, spotrebitelia by kupovali Fabie, argumentuje Rieck.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek týmto prvým úspechom značka podľa Riecka ešte nie je v cieli. Dôvodom je nízka znalosť značky. Presne každý tretí človek v Nemecku, 30 %, pozná Škodu. Pritom sa ukazuje výrazná zmena medzi východnou a západnou časťou Nemecka. V nových spolkových krajinách "je znalosť značky hneď na 2. mieste po značke Coca Cola," na západe je adekvátne nižšia.

Za to v starých spolkových krajinách sú mladší kupujúci vo vzťahu k značke Škoda "oveľa otvorenejší" ako vo východnom Nemecku, kde mnohí túto značku poznajú ešte z čias pred zjednotením Nemecka. Strednodobým cieľom je podľa Riecka "aby nás poznal každý druhý človek v Nemecku". Na to sa okrem iného v tomto roku zvýši rozpočet na reklamu značky o 40 %.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (25. 4. 2025)
USD 1.138
AUD 1.782
CZK 24.977
JPY 162.160
CAD 1.577
GBP 0.855
HUF 407.300
PLN 4.275
CHF 0.939
SEK 10.911

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 414
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 141
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 931
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 688
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 436
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 391
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 032
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 730
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 38 156
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 24 751
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 12 399
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 9 380
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 4 444
  6. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 240
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 906
  8. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 3 846
  1. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  3. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
  4. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  5. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  6. Tupou Ceruzou: Pápež František
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Autá na export z juhokórejského prístavu Pjongtek.

Blok sa snaží vyriešiť obchodné napätie s Washingtonom.


SITA
Ilustračné foto.

Zaujímavosti zo sveta ekonomiky a biznisu.


Šéfka eurokomisie Ursula von der Leyenová a britský premiér Keir Starmer.

EÚ čelí novým výzvam energetickej bezpečnosti.


TASR 5
Železničná trať medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou s Rakúskom ide aj po moste.

Železničiari nestihli ani ďalší sľúbený termín.


57
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 38 156
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 24 751
  3. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 12 399
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 9 380
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 4 444
  6. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 240
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 906
  8. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 3 846
  1. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  3. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
  4. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  5. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  6. Tupou Ceruzou: Pápež František
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
SkryťZatvoriť reklamu