Bratislava 9. októbra (TASR) - Poradie 10 najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných automobilov na slovenskom automobilovom trhu zostáva aj po septembri rovnaké. Vedie Škoda s registráciami 15 153 vozidiel a s trhovým podielom 26,90 %.
Druhou najžiadanejšou značkou je Volkswagen, ktorý dosiahol podiel na trhu 8,72 % a tretí Peugeot s 6,99 %. Desiatku ďalej tvoria značky Citro‰n s trhovým podielom 6,08 %, Renault 5,76 %, Opel 4,53 %, Ford 4,48 %, Suzuki 4,06 %, Fiat 3,79 % a desiaty Hyundai, ktorý má 3,45-% podiel.
Počet registrácií nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony (kategórie M1 a N1) v septembri 2006 medziročne stúpol o 7,67 % na 5 810 vozidiel a za prvých 9 mesiacov roka 2006 bolo zaregistrovaných 56 328 áut, teda o 9,08 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Odbyt týchto kategórií áut tak po septembrových registráciách v medziročnom porovnaní rástol. "Pri pokračovaní tohto trendu by mohla byť v tomto roku prekročená hranica okolo 72 000 áut novoregistrovaných ročne. Stále to však nestačí na to, aby sa Slovensko dostalo v Európskej únii z pozície krajín s najmenším počtom áut na tisíc obyvateľov," pripomína Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR.
Po septembri sa dosiahol rekordný rast odbytu nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3), ktoré si tak v celkovom medziročnom porovnaní zvýšili i tak výrazný percentuálny prírastok. Mierne tempo rastu odbytu si naďalej aj po tohtoročných septembrových registráciách udržiavajú nové nákladné vozidlá hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2). Najväčšie prírastky opäť dosahujú nové autobusy (kategória M2 a M3).
Za prvých 9 mesiacov tohto roku zaregistrovali tiež spolu 592 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je o 13,19 % viac oproti rovnakému obdobiu vlani. Najväčší podiel na trhu si udržalo Iveco 35,98 %, za ním Renault 17,57 % a tretí Mercedes-Benz dosiahol trhový podiel 16,72 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) dosiahol za prvých 9 mesiacov 2006 medziročný nárast o 44,84 % pri odbyte 2 539 vozidiel. Túto kategóriu vedie prvý Mercedes-Benz, ktorý získal podiel na trhu 17,72 %, druhý MAN má 16,82 % a tretie Volvo 16,19 %.
V období od januára do septembra zaregistrovali tiež 417 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je o 218,32 % viac ako v rovnakom období minulého roka. S nadpolovičnou väčšinou vedie Karosa, ktorá má podiel na trhu 52,76 %, druhé miesto si udržal SOR s podielom 23,26 % a tretie miesto Irisbus, ktorý dosiahol 8,39 % všetkých registrácií v uvedených kategóriách.