Bratislava 26. októbra (TASR) Spoločnosť Dell plánuje vo väčšej miere spustiť priamy predaj a tiež zvýšiť obchodnú aktivitu na Slovensku. Jej cieľom je dosiahnuť na Slovensku rovnako úspešný biznis ako v Českej republike. Uviedol to dnes na stretnutí s novinármi obchodný riaditeľ Dell pre Slovensko Miroslav Řezníček.
"Dôvodom je najmä to, že Slovensko je ekonomicky veľmi úspešná krajina, má makroekonomické predpoklady na to, aby sa tu hardware dobre predával," konštatoval Řezníček a zdôraznil, že Dell sa rozhodol vytvoriť v Bratislave centrum pre celoeurópske financie a účtovníctvo najmä kvôli kvalifikovanej pracovnej sile, ktorá sa osvedčila. Do konca roku 2007 plánuje Dell na Slovensku zamestnať 2 500 ľudí. Príležitosť kariérneho rastu dostanú súčasní zamestnanci, ktorí podľa Řezníčka majú potenciál a sú talentovaní. Okrem vlastných vychovaných ľudí oslovia pravdepodobne aj trh.
Hlavnou prednosťou spoločnosti, odlišujúcou ju od konkurencie, je podľa marketingového riaditeľa Dell Víta Šuberta to, že medzi výrobcom počítačov, serverov alebo notebookov a koncovým užívateľom nie je dealerská sieť, ale jeden obchodný zástupca. "Zaujímavé je to vtedy, keď nastane problém. Tento priamy model zabezpečí, že problém sa nerieši s dealerom, ale priamo s výrobcom. Zároveň presne vieme, komu sme počítač predali," uviedol a zároveň vysvetlil, že v prípade problematických batérií inštalovaných do notebookov Dell trvalo len 16 dní, kým sa skontaktovali so všetkými 5 000 zákazníkmi, ktorých sa problém týkal.
Spoločnosť Dell zamestnáva na celom svete 65 000 ľudí, ktorí sa venujú rôznym segmentom trhu. Najvýznamnejší segment tvoria veľké korporátne spoločnosti s viac ako 3 000 zamestnancami. Na Slovensku je takýchto spoločností, s ktorými už Dell spolupracuje, zatiaľ 15. Druhým segmentom sú malé a stredné podniky a Dell spolupracuje aj so štátnou správou a samosprávou.