Plzeň/Bratislava 24. novembra (TASR) - Spoločnosť Plzenský Prazdroj bude celosvetovo inovovať dizajn svojich produktov. Do konca roku sa v obchodoch aj na Slovensku objavia celkom nové fľaše a plechovky Pilsner Urquell. Špeciálne pre Plzenský Prazdroj ich navrhlo svetové dizajnérske štúdio Enterprise IG. Nový jednotný a celosvetový vzhľad sa týka pollitrových a trojdecových fliaš i plechoviek.
"Na tradičnej zelenej fľaši pribudol prelis brány na zadnej strane," uviedol projektový manažér Pilsner Urquell Petr Veselý. "Fľaša bude podstatne ľahšia než jej predchodkyňa, pollitrovka bude mať o 75 gramov menej. Bude to znamenať aj úspory pri doprave. Nová fľaša prichádza na trh v novej prepravke s výrazným označením Pilsner Urquell."
Prvé fľaše začal predávať Pilsner Urquell už v roku 1887. Podľa marketingových výskumov zohráva atraktívnosť obalov dôležitú úlohu pri nákupe u 60 až 90 % spotrebiteľov. Zmena vzhľadu sa týka aj plechoviek, ktoré budú do zlatej farby. Na ich výrobu sa použila v Česku ojedinelá technológia vlisu so špeciálnou povrchovou úpravou. Všetky nové balenia Pilsner Urquell sa stáčajú a balia na novej, supermodernej linke v Plzni, ktorú slávnostne otvorili minulý týždeň. Pivo Pilsner Urquell z Plzne distribuuje na slovenskom trhu spoločnosť Pivovar Šariš, a. s.
Pivovar Šariš, a. s., je spolu s Pivovarom Topvar, a. s., členom 2. najväčšej pivovarníckej spoločnosti na svete SABMiller. Tá od svojho vstupu v septembri 1997 preinvestovala v Pivovare Šariš viac ako 1,5 miliardy Sk a stala sa tak jedným z najväčších investorov na východnom Slovensku. Pivovar Šariš má dnes 28-% podiel na slovenskom trhu s pivom, predáva vyše 1,2 miliónov hl piva ročne a zamestnáva 550 pracovníkov.
Pivovar Topvar prvú várku uvaril v roku 1964. Dnes má 11-% podiel na slovenskom trhu s pivom, predáva vyše 500 000 hl piva ročne a zamestnáva 420 pracovníkov.