Stuttgart 6. januára (TASR) - Nemecká automobilka Mercedes Car Group vlani predala rekordný počet áut. Ako dnes v Stuttgarte informoval Mercedes, ktorý je súčasťou koncernu DaimlerChrysler, v roku 2006 sa po celom svete predalo celkovo 1,26 milióna áut značiek Mercedes-Benz, Maybach a smart. To je o 3,2 % viac ako v roku 2005. Odbyt vozidiel kľúčovej značky Mercedes-Benz vzrástol o 6,5 % na 1,14 milióna kusov. Naopak, predaj malého auta smart sa prepadol o 21,6 % na asi 112 000 kusov.
Podľa DaimlerChryslera príčinou poklesu predaja smartu je zastavenie výroby štvorsedadlového modelu forfour a očakávané aprílové predstavenie nového modelu fortwo. Z tohto hľadiska je pokles odbytu smartu v súlade s plánom. Najdôležitejším trhom pre smart zostalo Taliansko, kde sa týchto malých áut vlani predalo viac ako 32 000 kusov. V Nemecku ich predali 30 000.
Značka Mercedes-Benz profitovala z 12-% rastu odbytu na americkom trhu, kde sa vlani predalo 248 000 vozidiel tejto značky. Podobné prírastky predaja zaznamenala značka aj v Japonsku a ázijsko-pacifickom regióne. Vo západnej Európe sa odbyt zvýšil o 4 % na 685 000 áut. Vozidiel luxusnej značky Maybach sa v roku 2006 na celom svete predalo 400.
Celkový predaj za minulý rok prekonal aj vlastné prognózy Mercedes Car Group. Ešte v októbri DaimlerChrysler vyhlásil, že predaj spomínaných troch značiek by mal v roku 2006 dosiahnuť aspoň úroveň roku 2005.
Informovala o tom agentúra DPA.