Bratislava 8. januára (TASR) - Súčasťou tvorby novej firemnej identity spoločnosti Pivovary Topvar, a. s., ktorá vznikla fúziou spoločností Pivovar Šariš a Topvar, je aj uvedenie jej nového loga. Víťazný návrh vyšiel z dielne agentúry Designland, pričom sa vyberalo z 22 návrhov a schvaľovala ho aj centrála SABMiller v Budapešti.
"Všetky tlačoviny spoločnosti a jej budova na Bojnickej ul. v Bratislave už majú vyznačené nové logo. Ostatné budovy ho budú mať nainštalované počas prvých troch mesiacov," uviedla pre TASR manažérka pre vzťahy s verejnosťou a. s. Pivovary Topvar Drahomíra Mandíková.
Nové logo vyjadruje podľa jeho tvorcu dizajnéra Igora Hrnka charakter a smerovanie spoločnosti na najmenšej možnej ploche: "Vizuál loga tvorí stvárnený názov spoločnosti a dynamický symbol pivového pohára. Na malej ploche zloženej z dvoch farieb sa odohrávajú všetky procesy spojené s pivom, varenie, plnenie a čapovanie." V logu je použité písmo Fedra Sans slovenského typografa Petra Bilaka, ktoré, hoci je moderné, pôsobí mäkko a ľudsky. Písmo je navyše ľahko čitateľné. Farebne je logo spojením červenej a zlatej farby. Zlatá je symbolom zlatého moku. Červená symbolizuje teplo pri varení piva. Použité sú pritom decentné odtiene, ktoré korešpondujú s farbami používanými pivovarmi v Topoľčanoch a Veľkom Šariši aj v pôvodných logách. Je v tom nadväznosť na už roky známe firemné farby.
"Nové logo je graficky veľmi čisté, možno menej pivovarnícke, ale podľa nášho názoru vystihuje posun k modernosti a inovatívnosti," spresnila Mandíková.