Praha 22. januára (TASR) - Väčšina veľkých obchodných reťazcov v Českej republike v minulom roku výrazne zvýšila svoje výdavky na televíznu reklamu, aby obstáli v stále tvrdšom konkurenčnom boji o zákazníka. Celkové výdavky obchodníkov za televízne spoty sa vlani pohybovali v stámiliónoch Kč.
Najviac peňazí do televíznej reklamy vlani investovala sieť diskontných predajní Lidl. Ten minul za reklamu bez zliav, bonusov a vzájomných obchodov zhruba 179,6 milióna Kč, v prepočte 223,8 milióna Sk.
Sieť obchodov so záhradnou technikou a bazénmi Mountfield vlani zdvojnásobila svoje hrubé výdavky na televíznu reklamu, ktoré tak vzrástli na 124 miliónov Kč.
Viac reklamného priestoru v televízii si v roku 2006 objednala tiež spoločnosť Ahold. Jej hrubé výdavky na tento typ reklamy sa zvýšili zo 78,3 milióna Kč v roku 2005 na takmer 95 miliónov Kč.
Štvrtým najväčším televíznym inzerentom v ČR z radov obchodných reťazcov bola vlani spoločnosť Tesco Stores ČR, ktorá tieto výdavky strojnásobila na 79,3 milióna Kč.
Naopak najmenej z veľkých obchodníkov, ktorých reklamné spoty boli v televízii, v minulom roku za tento druh propagácie minula spoločnosť Metro Cash&Carry. Jej hrubé výdavky za televíznu reklamu dosiahli 2,7 milióna Kč. Informoval o tom český denník Lidové noviny.