Bratislava 5. februára (TASR) - Európska komisia (EK) je pripravená pomôcť Slovensku pri príprave a realizácii komunikačnej stratégie súvisiacej s procesom prijímania eura. "Považujeme to za spoločný záujem a za veľmi dôležitú súčasť prípravy," uviedol na tlačovej konferencii po dnešnom rokovaní s guvernérom Národnej banky Slovenska (NBS) Ivanom Šramkom eurokomisár Ján Figeľ.
Slovenská informačná kampaň bude podľa Figeľa podporená nielen účasťou expertov EK na jej príprave, ale aj spolufinancovaním jednotlivých komunikačných projektov. "Komisia môže podporiť komunikačnú stratégiu až do úrovne 50 % nákladov," spresnil eurokomisár.
Aj keď je podľa Šramka predčasné hovoriť o presných nákladoch na túto informačnú kampaň, keďže sa ešte len určí obsah samotnej kampane a prebehnú k nej výberové konania, približná suma sa dá odhadnúť na základe minulých skúseností. "Skúsenosti z iných krajín hovoria o tom, že by to mohlo byť približne 1 euro na obyvateľa. Zatiaľ nevidím dôvod, aby to bola iná suma," vysvetlil Šramko.
O vstupe do eurozóny, ktorý je v SR naplánovaný na 1. januára 2009, musia byť podľa Figeľa dobre informovaní nielen odborníci, ale aj široká verejnosť. Preto je dôležitá dobre pripravená a vyvážená informačná kampaň o tomto procese. "Aby to neboli čierno-biele pohľady a iluzórne, falošné očakávania, ale pripravenosť a schopnosť fungovať v nových podmienkach spoločnej menovej politiky," dodal eurokomisár.