Bratislava 5. februára (TASR) - Informácie zverejnené v reťazovom e-maile šíriacom sa dnes na Slovensku o možnosti zadať v prípade núdze pri výbere hotovosti z bankomatu svoj PIN kód opačne, čím má údajne bankomat privolať políciu, sú podľa hovorkyne Slovenskej sporiteľne (SLSP) Miriam Fuňovej nepravdivé a nezmyselné.
V anonymnom e-maile jeho autor uvádza, že ak sa klient banky vyberajúci hotovosť z bankomatu ocitne v núdzovej situácii (napríklad pod nátlakom tretej osoby, ktorá ho núti vybrať peniaze z bankomatu), stačí, keď zadá svoj štandardný PIN kód v opačnom poradí (napr. namiesto čísla 1234 číslo 4321) a bankomat spolu s výdajom požadovanej hotovosti privolá políciu.
"Po zadaní identifikačného kódu v opačnom poradí číslic bankomat ani nevydá peniaze, ani nepríde polícia," uviedla pre TASR hovorkyňa VÚB banky Alena Walterová. Ku každej platobnej karte totiž banka vydáva len jeden unikátny PIN kód, na základe ktorého bankomaty platbu spracujú. Walterová ďalej pripomenula, že takýto "opačný" PIN môže byť priradený inej platobnej karte. "Ak klient SLSP zadá 3-krát po sebe nesprávny PIN, jeho karta bude automaticky zablokovaná," spresnila Fuňová. Klient sa preto v takomto prípade zadaním "opačného" PIN kódu iba viac priblíži k možnosti, že jeho karta bude zablokovaná, dodala Walterová.
SLSP preto tento e-mail považuje za "poplašnú reťazovú správu, takzvaný hoax, ktorý sa nezakladá na pravde" a odporúča klientom, aby sa podľa neho neriadili.