Frankfurt nad Mohanom 11. februára (TASR) Nový šéf nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) Martin Winterkorn nechce rušiť ďalšie pracovné miesta v automobilke. Chce expandovať na nové trhy.
"Potrebujeme súčasný počet ľudí, aby sme mohli realizovať dodatočné projekty, ktoré teraz pripravujeme," uviedol Winterkorn, ktorý do najvyššieho kresla vo VW zasadol zo šéfovskej stoličky v automobilke Audi, pre sobotňajšie vydanie nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung.
Jeho predchodca Bernd Pischetsrieder avizoval zrušenie 20 000 pracovných miest v 6 západonemeckých závodoch, teda prepustenie pätiny zamestnancov. V minulom roku odišlo 7 800 pracovníkov, z nich 6 000 si vzalo odstupné, zhruba 10 000 sa dohodlo na predčasnom odchode do dôchodku.
V prvom rozhovore pre noviny po svojom nástupe do funkcie Winterkorn uviedol, že Volkswagen plánuje nové malé vozidlo, menšie ako model VW Fox, ktorý sa vyrába v Brazílii, ale má ponúkať tiež miesto pre 4 cestujúcich. S modelom sa počíta aj pre nové trhy, ako je India a Čína, najskôr má však prísť na trh v západnej Európe.
Dôvodom sú aj predpisy Európskej komisie (EK) o ochrane klímy: "Dôležitým cieľom pri tom je, aby sa ďalej výrazne znížila spotreba," vyhlásil šéf VW. Kde sa má malé auto vyrábať, ešte nie je stanovené. "Ale bude to určite auto, ktoré by sa mohlo vyrábať aj v krajinách s rýchlo rastúcou ekonomikou, ako je India a Čína." VW chce preniknúť aj na nové trhy, ako je Rusko a India. Týmto spôsobom jeho dcérska automobilka Audi zvýšila produkciu za 4 roky o viac ako 30 %.
Winterkorn sa chce porovnávať tak ako to požadoval predseda predstavenstva najväčšieho akcionára, Porsche, Wendelin Wiedeking s japonskou automobilkou Toyota: "V ziskovosti budeme lepší, ako je Toyota dnes," vyhlásil. Japoncom teraz nahráva nízky výmenný kurz jenu, pripomenul šéf VW.
Winterkorn chce napodobniť Toyotu tiež v hybridnom pohone. Aj pre modely malých vozidiel, ako je VW Polo a Golf bude existovať kombinovaný zážihový a elektromotor, "a to čo možno najskôr a bez zbytočného mrhania časom," zdôraznil. S hybridným motorom v modeli Prius žne Toyota úspechy v predaji.
Rovnakú líniu ako jeho predchodca bude Winterkorn dodržiavať pri závodoch VW na výrobu komponentov. Výroba motorov a prevodoviek patrí ku kľúčovým aktivitám, zatiaľ čo závody na výrobu náprav, riadenia alebo čalúnenia dverí sa musia prispôsobiť nákupným cenám externých dodávateľov. "U nás budú mať šancu iba tie závody, ktoré budú schopné čeliť medzinárodnej konkurencii a urýchľovať inovácie," dodal.
Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de