Bratislava 11. februára (TASR) - Snahou pracovnej skupiny Cars Slovakia bude zachovať ceny áut bez ich zvyšovania pri novom osobnom aute pri trvalom redukovaní znečistenia ovzdušia oxidom uhličitým z ich prevádzky.
Skupina, ktorej ustanovujúce stretnutie sa uskutočnilo začiatkom tohto mesiaca v Bratislave, vznikla zo zástupcov Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR), európskych výrobcov áut na Slovensku a za účasti predstaviteľov slovenských ministerstiev hospodárstva, financií, životného prostredia i dopravy a telekomunikácií. Ako TASR informovala Mária Nováková zo ZAP, Cars hľadá racionálnu národnú i európsku industriálnu politiku na integrovanom prístupe riešenia čiastkových tém automobilového priemyslu zahŕňajúceho okrem výrobcov aj správanie spotrebiteľov, efektívnejšie využívanie infraštruktúry a nástrojov fiškálnej politiky. Vychádza z faktu, že v súčasnosti viaceré osobné automobily vyrábané na Slovensku, ako sú Peugeot 207 (1,4HDI; injection directe diesel), či Kia Cee'd (1,6 HDI) spĺňajú aj ten najprísnejší limit 130 gramov oxidu uhličitého na kilometer požadovaný do roku 2008/2009. Snahy prudkým skokom ďalej znížiť emisie osobných vozidiel v Európe neprinesú podľa iniciátorov skupiny Cars očakávaný efekt, najmä ak sa celosvetovo nedodržiava Kjótsky protokol. Naopak, môžu neadekvátne výrazne zvýšiť náklady výrobcov a nadobúdateľov vozidiel a zhoršiť konkurencieschopnosť európskeho automobilového priemyslu.
Európska komisia navrhla v rámci boja proti globálnemu otepľovaniu znížiť emisie oxidu uhličitého nových automobilov na 130 gramov na kilometer do roku 2012.