Šéf sociálnych demokratov v Durínsku Christoph Matschie žiada podľa denníka Die Welt, aby sa z Bonnu do Berlína konečne presťahoval aj posledný zvyšok spolkovej vládnej administratívy. Ušetrili by sa nielen erárne peniaze na pravidelné pracovné cesty zo starej do novej nemeckej metropoly autami a lietadlami, ale odpadnutím dennodenného pendlovania by sa aj znížili emisie CO2.
Predseda liberálov v Dolnom Sasku Philipp Rösler navrhuje, aby sa v mestách zrušili zóny s rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu, pretože takto pomaly jazdiace automobily emitujú viac škodlivín.
Spolkový minister životného prostredia Siegmar Gabriel chce zmeniť systém zdaňovania automobilov. Dosiaľ sa platili dane za motorové vozidlo podľa veľkosti zdvihového objemu. Gabriel plánuje zdaňovať automobily podľa množstva vypúšťaných emisií.
Do tejto debaty zasiahol prezident Spolkového zväzu nemeckého priemyslu Jürgen Thumann, ktorý varoval, že keď Nemecko neskoordinuje ekologické kroky so zvyšnými krajinami EÚ a tie zas s kľúčovými globálnymi ekonomikami, napríklad so Spojenými štátmi a Čínou, potom dôjde k ohrozeniu jestvujúcich pracovných miest.
Najnovším ekologickým hitom medzi nemeckými politikmi sa medzičasom stali hybridné automobily, čiže vozidlá s elektromotorom a so spaľovacím motorom. Bývalá spolková ministerka ochrany spotrebiteľa a poľnohospodárstva a súčasná predsedníčka spolkovej poslaneckej frakcie strany Zelených Renate Künastová vyzvala spotrebiteľov, aby si z ekologických dôvodov kupovali hybridné vozidlá japonskej automobilky Toyota.
Šéf berlínskych kresťanských demokratov Friedbert Pflügler presadzuje, aby hybridné automobily nemuseli platiť poplatky za parkovanie. Na margo týchto návrhov denník Frankfurter Allgemeine Zeitung píše: „Toyota vyrába ročne okolo osem miliónov automobilov, z toho 185-tisíc hybridných. Všetky zvyšné modely Toyoty emitujú viac CO2 ako nemecké vozidlá a omnoho viac ako francúzske či talianske. A čo sa jedného dňa stane so všetkými batériami, poháňajúcimi elektromotory, nie je takisto jasné.“
Európska komisia nedávno zverejnila svoje plány na zníženie množstva emisií oxidu uhličitého vypúšťaného autami z terajších 160 gramov na kilometer na 130 gramov. Malo by sa to uskutočniť do roku 2012.