Bratislava 21. februára (TASR) - Internetové médiá prevádzkované členmi Asociácie internetových médií (AIM) publikovali v roku 2006 reklamu v hodnote 306,7 milióna Sk. Z toho klasická bannerová reklama tvorila 153,1 milióna Sk, ostatné formy reklamy 153,6 milióna Sk.
Od 3. štvrťroka 2006 členovia AIM podrobne rozlišujú formy nebanerovej reklamy na sponzoring, reklamné e-maily, vyhľadávanie, riadkovú inzerciu a rich médiá. Delenie na jednotlivé druhy reklám vychádza zo štandardov, ktoré využíva aj nadnárodné združenie Interactive Advertising Bureau.
Nárast v roku 2006 v porovnaní s rokom 2005 bol 33 %. "Internet má medziročne najvyššie nárasty spomedzi všetkých mediatypov a tento trend bude v najbližších rokoch ešte narastať. Ide o najatraktívnejšie masovokomunikačné médium, ktoré v najbližších rokoch bude plne konkurovať rozhlasu či televízií," komentoval výsledky predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
AIM funguje od mája 2005 ako združenie najväčších médií v internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. Najvyšším orgánom AIM je Správna rada, ktorej novozvolenými členmi sú Martin Bugár, Milan Csaplár, Ivan Debnár, Dalibor Jakuš a Valér Kot. Predsedom Správnej rady sa stal Milan Csaplár a za podpredsedov boli zvolení Martin Bugár a Ivan Debnár.
AIM združuje 14 subjektov: Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk, Computer Press, education.sk, eTREND.sk, jobagent.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Rádio Expres, SME.sk a Zoznam.sk.
TASR o tom informovala tajomníčka AIM Daša Karpelová.