Vedenie štátneho podniku Letové prevádzkové služby (LPS) ich nevpustilo na pracovisko riadenia letov a pridelilo im iné úlohy.
"Tí zamestnanci, ktorí štrajkujú, majú pridelenú inú prácu, nemajú umožnený prístup do oblastného strediska riadenia. Tí, ktorí neštrajkujú, sú v zamestnaní," povedala pre TASR tajomníčka riaditeľa LPS Ružena Lelkešová.
Z celkového počtu 121 dispečerov sa k štrajku oficiálne pripojilo 51 pracovníkov, čo predstavuje menej ako polovicu.
Podľa slov Lelkešovej bude aj v prípade štrajku zabezpečená obslužnosť všetkých letísk v SR a pravidelné linky budú lietať normálne. V priebehu štrajku bude vo vzdušnom priestore SR otvorený len jeden riadiaci sektor s kapacitou 20 lietadiel za hodinu. Keďže pracovníci riadiacej veže bratislavského a košického letiska sa k štrajku nepripojili a letiská priamo susedia so zahraničným vzdušným priestorom, bude ich prevádzka zabezpečená v plnej miere. Ostatné slovenské letiská budú obsluhovať len pravidelné lety.
Od dnešného rána rokujú zástupcovia Združenia riadiacich letovej prevádzky (Air Traffic Controllers' Association - ATCA) s vedením LPS a predstaviteľmi Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR o bodoch, na ktorých sa nedokázali dohodnúť počas stredajších rozhovorov.
Problémom ostáva hlavne odvolanie riaditeľa LPS Romana Bíra, ktoré požadujú zástupcovia dispečerov. Otázku garancie dôsledného dodržiavania bezpečnostných predpisov, ktorá bola ďalšou z požiadaviek dispečerov, sa v stredu podarilo čiastočne vyriešiť.