Paríž 25. februára (TASR) Francúzska automobilka sa už nechce viac prezentovať sloganom "Créateur d'automobiles". Vyhlásil to zástupca šéfa Patrick Pélata v rozhovore pre najnovšie vydanie nemeckého týždenníka WirschaftsWoche.
Pélata ďalej uviedol, že spoločnosť chce ešte tento rok predstaviť nový slogan. Hoci šéf Renaultu Carlos Ghosn nateraz vylúčil spojenectvo s americkou automobilkou General Motors (GM), Pélata vysvetlil: "Zo strednodobého hľadiska je však nevyhnutné, aby sme v USA našli transatlantického partnera. Je to obrovská šanca pre spojenectvo Renaultu s Nissanom."
Napriek tomu, že koncern v roku 2006 predal o 100 000 áut menej ako v roku 2005 a trhový podiel v Nemecku klesol od roku 1999 zo 6,8 na 4,7 %, Pélata sa v rozhovore pre týždenník odvážil prognózovať: "Z 800 000 dodatočných áut, ktoré chceme predať v roku 2009, má 200 000 až 250 000 kusov pripadnúť na Európu."
Ako dôvod pre straty v Nemecku udáva Pélata, že dizajn značky podľa Pélatu Nemci veľmi neakceptovali. "Zistili sme tiež, že vždy pri poklese kvality Renault výrazne stratil podiely na trhu. Nemecko je v tomto smere najnáročnejší trh na svete." Preto na to Renault dopláca, najmä pri výskyte nedostatkov v kvalite, aj keď tie sa už medzičasom odstránili.
"Preto chceme symbol nášho vylepšenia a obnovenia kvality, model Laguna, predstaviť najskôr v Nemecku, na medzinárodnom automobilovom veľtrhu vo Frankfurte nad Mohanom."