New York 2. marca (TASR) - Nemecké automobilky zaznamenali vo februári na stagnujúcom americkom trhu rozličný vývoj. Koncerny Audi a BMW predaj svojich áut v tomto regióne zvýšili výrazne, Volkswagen a Mercedes-Benz si svoje pozície udržali, zatiaľ čo výrobca športových automobilov Porsche významne stratil. Vyplýva to z dnes zverejnených údajov amerických dcérskych firiem nemeckých výrobcov automobilov.
Celkový odbyt áut všetkých domácich a zahraničných producentov v USA s výsledkom 1,25 milióna predaných automobilov vo februári medziročne stagnoval. Odbyt ázijských automobiliek sa pod vedením Toyoty zlepšil. Tá svoj predaj zvýšila medziročne o 12,2 % na 187 330 vozidiel. I napriek tomu sa však firme nepodarilo z druhého miesta zosadiť domáci Ford, hoci jeho odbyt poklesol o 13 % na 211 150 áut. General Motors (GM) prekvapil vďaka svojmu novému modelu v segmente veľkých pickupov a predaj jeho áut sa medziročne zlepšil o 3,4 % na 311 763 vozidiel.
Chrysler, americká dcéra nemeckého koncernu DaimlerChrysler, predal v USA za minulý mesiac 174 506 automobilov, čo predstavuje medziročný pokles o 8 %. Ford aj Chrysler vzhľadom na miliardové straty, výrazné zníženie trhového podielu na domácom trhu a príliš veľké kapacity zatvárajú viacero svojich fabrík a rušia niekoľko tisíc pracovných miest.
Najväčší európsky automobilový koncern Volkswagen (VW) dodal vo februári do USA 16 367 vozidiel, čo je o 0,2 % viac ako pred rokom. Dcérske Audi zaznamenalo výrazný 37,5-% nárast odbytu, keď predalo 6 609 áut, pričom hlavnú zásluhu na tom mal model A4 a terénny automobil Q7.
Mercedes-Benz svoj odbyt na americkom trhu za toto obdobie znížil o 0,3 % na 17 304 automobilov. BMW vrátane značky Mini zvýšilo svoj predaj medziročne o 11,9 % na 24 642 vozidiel.
Porsche trpelo hlavne kvôli blížiacej sa modelovej výmene terénneho automobilu Cayenne. Jeho predaj sa znížil o 27 % na 1 967 predaných áut.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.