Gallois anglickému denníku Financial Times povedal, že sa krajiny s podielmi v Airbuse pokúšali zachrániť ich vlastné podiely v spoločnosti, keď sa tá rozhodla zatvoriť závody a znížiť počet pracovných miest.
Gallois dnešnému vydaniu denníka povedal, že "národné záujmy sú jedom pre túto spoločnosť". Šéfa Airbusu, ktorý ho riadi spolu s Nemcom Thomasom Endersom, veľmi prekvapilo, keď videl ako všetky vlády, teda britská, francúzska, nemecká a španielska, žiadali najväčšie podiely "z koláča".
"Mojou úlohou je zachrániť Airbus a postarať sa o jeho budúcnosť," povedal Gallois. Uviedol, že je oveľa dôležitejšie, aby sme Airbus mali ešte aj o 20 rokov.
Gallois v stredu tento týždeň oznámil plán reštrukturalizácie Airbusu, ktorý má názov Power8. Okrem iného obsahuje aj úlohu znížiť počet zamestnancov podniku o 10 000. V súlade s ním sa má zavrieť alebo predať 6 závodov leteckého koncernu.
Francúzski odborári s plánom nesúhlasia a na utorok nasledujúceho týždňa vyhlásili štrajk. Je pravdepodobné, že sa k nemu pridajú aj zamestnanci Airbusu v Nemecku.
Vo vlastnom rozhovore pre nemecký týždenník Focus Enders povedal, že dlhodobý štrajk by uvrhol spoločnosť ešte hlbšie späť. "A to nemôžu chcieť ani robotníci," dodal.
Airbus je dcérskou spoločnosťou koncernu EADS (European Aeronautic Defence Systems), a podnik má hlavne francúzsko-nemeckých majiteľov.
Informovala o tom AP.