Banská Bystrica 11. marca (TASR) Slovenská pošta v roku 2006 dopravila 96,5 % listov 1. triedy podľa predpísanej normy kvality, to znamená nasledujúci pracovný deň po dni podania (D + 1).
Ako vyplýva z merania včasnosti dopravy poštových zásielok, pri listoch 2. triedy s predpísaným termínom dopravy dva pracovné dni po dni podania (D + 2) dosiahla pošta 96-% výsledok, konštatovala hovorkyňa Slovenskej pošty Bela Lisáková. Až 98,8 % balíkov 1. triedy dodala pošta v normovanom čase, t. j. dva pracovné dni po dni podania (D + 2). Pri balíkoch 2. triedy dopravovaných na tretí pracovný deň po dni podania (D + 3) zaznamenala pošta výsledok 98,1 %.
Včasnosť dopravy poštových zásielok Slovenská pošta, a. s., pravidelne meria, monitoruje a vyhodnocuje. Merania realizujú nezávislé externé subjekty v súlade s európskymi smernicami a normami. Normy kvality pre túto oblasť stanovil Poštový regulačný úrad v prílohe Poštovej licencie. Dosiahnuté výsledky radia Slovenskú poštu k vyspelým poštovým podnikom v rámci Európskej únie, ktoré poskytujú svojim zákazníkom služby na kvalitatívne vysokej úrovni.