SME

India sa stáva hlavnou zásobárňou autokomponentov

Bratislava 16. marca (TASR) - Produkcia sektora autokomponentov v Indii vzrástla zo 4,47 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002 na 10 miliárd USD v rokoch ...

Bratislava 16. marca (TASR) - Produkcia sektora autokomponentov v Indii vzrástla zo 4,47 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002 na 10 miliárd USD v rokoch 2005 až 2006. Vyplýva to z informácií Združenia indických výrobcov autokomponentov (ACMA).

India sa tak stáva jedným z najatraktívnejších automobilových trhov a má tendencie stať sa hlavnou zásobárňou autokomponentov. Obrovský rast tohto sektora sa odzrkadľuje v raste investícií, ktoré v rokoch 2005 až 2006 dosahovali už 4,4 miliardy USD, v prepočte 113 miliárd SKK, oproti 2,3 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoz autokomponentov z Indie vzrástol zo 760 miliónov USD v rokoch 2002 až 2003 na odhadovaných 1,8 miliardy USD v rokoch 2005 až 2006. Do roku 2015 by mohol dosiahnuť 20 až 25 miliárd USD. Hlavnými vývoznými destináciami boli v rokoch 2005 až 2006 Európa s 36 %, Severná a Južná Amerika s 26 %, Ázia s 16 %, Afrika s 10 % a Blízky východ rovnako s 10 %. V priebehu 3 až 5 rokov očakáva väčšina producentov približne 15 % zisku z vývozu.

Indický automobilový trh vzrástol z 5,22 milióna USD v rokoch 2001 až 2002 na 8,91 milióna USD v rokoch 2005 až 2006. V súčasnosti tu pôsobí 12 výrobcov osobných áut, 5 výrobcov viacúčelových vozidiel, 9 výrobcov nákladných áut, 12 výrobcov motocyklov, 4 výrobcovia trojkolesových vozidiel a 5 výrobcov motorov. Zahŕňa to svetové koncerny ako General Motors, Ford, Toyota, Honda, Hyundai a Fiat. Trh je však veľmi roztrieštený. Z takmer 6 400 firiem, je iba 6 % organizovaných a zvyšných 94 % tvoria malé, neorganizované firmy. Podľa pridanej hodnoty sa organizované firmy na produkcii sektora podieľajú takmer 77 %.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilová výroba vzrástla z 4,8 milióna vozidiel v rokoch 2000 až 2001 na 9,7 milióna v rokoch 2005 až 2006. Predaj na domácom trhu v rovnakom období taktiež stúpol z 4,6 milióna na 8,9 milióna áut. Konkrétne, výroba nákladných automobilov v Indii vzrástla z 156 706 v roku 2001 na 391 078 jednotiek v rokoch 2005 až 2006. Hlavné trendy na podporu tohto sektora sú rozvoj prístavov a diaľnic, stavebníctva a poľnohospodárskej produkcie. V rokoch 2001 až 2002 sa vyrobilo v krajine 0,68 osobných a úžitkových automobilov a 1,14 milióna v rokoch 2005 až 2006. Rast príjmovej hladiny v Indii vedie k postupnému prechodu na drahšie modely áut v každom segmente.

India predstavuje 2. najväčší trh dvojkolesových vozidiel na svete. Ich výroba vzrástla z 3,76 milióna v rokoch 2000 až 2001 na 7,6 milióna kusov rokoch 2005 až 2006. Motocykle predstavovali 82,4 % domáceho predaja dvojkolesových vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoz stúpol výrazne z 184 680 vozidiel v rokoch 2001 až 2002 na 806 494 v rokoch 2005 až 2006. Európa je najväčším dovozcom osobných áut z Indie, kým africké štáty dovážajú predovšetkým autobusy a nákladné vozidlá. Región ASEAN je najväčším odberateľom dvojkolesových vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 845
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 863
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 447
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 3 333
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 204
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 503
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 750
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Priestory Pixel Federation v Digital Parku v Bratislave

Podmienkou je byť efektívnejší, hovorí šéf Pixel Federation.


Tipy na skvelú dovolenku v novembri.

HappyTravel.sk spustila kampaň na zimnú sezónu pár dní pred krachom.


1
Ilustračná snímka.

Z rastu ekonomiky môžu podľa odborníkov skresať 0,5 percentuálneho bodu.


TASR
Ilustračné foto.

Národná diaľničná spoločnosť upozorňuje na odstávku.


SITA
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 23 149
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 287
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 654
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 543
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 709
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 288
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 044
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 956
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu