SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

India sa stáva hlavnou zásobárňou autokomponentov

Bratislava 16. marca (TASR) - Produkcia sektora autokomponentov v Indii vzrástla zo 4,47 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002 na 10 miliárd USD v rokoch ...

Bratislava 16. marca (TASR) - Produkcia sektora autokomponentov v Indii vzrástla zo 4,47 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002 na 10 miliárd USD v rokoch 2005 až 2006. Vyplýva to z informácií Združenia indických výrobcov autokomponentov (ACMA).

India sa tak stáva jedným z najatraktívnejších automobilových trhov a má tendencie stať sa hlavnou zásobárňou autokomponentov. Obrovský rast tohto sektora sa odzrkadľuje v raste investícií, ktoré v rokoch 2005 až 2006 dosahovali už 4,4 miliardy USD, v prepočte 113 miliárd SKK, oproti 2,3 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoz autokomponentov z Indie vzrástol zo 760 miliónov USD v rokoch 2002 až 2003 na odhadovaných 1,8 miliardy USD v rokoch 2005 až 2006. Do roku 2015 by mohol dosiahnuť 20 až 25 miliárd USD. Hlavnými vývoznými destináciami boli v rokoch 2005 až 2006 Európa s 36 %, Severná a Južná Amerika s 26 %, Ázia s 16 %, Afrika s 10 % a Blízky východ rovnako s 10 %. V priebehu 3 až 5 rokov očakáva väčšina producentov približne 15 % zisku z vývozu.

Indický automobilový trh vzrástol z 5,22 milióna USD v rokoch 2001 až 2002 na 8,91 milióna USD v rokoch 2005 až 2006. V súčasnosti tu pôsobí 12 výrobcov osobných áut, 5 výrobcov viacúčelových vozidiel, 9 výrobcov nákladných áut, 12 výrobcov motocyklov, 4 výrobcovia trojkolesových vozidiel a 5 výrobcov motorov. Zahŕňa to svetové koncerny ako General Motors, Ford, Toyota, Honda, Hyundai a Fiat. Trh je však veľmi roztrieštený. Z takmer 6 400 firiem, je iba 6 % organizovaných a zvyšných 94 % tvoria malé, neorganizované firmy. Podľa pridanej hodnoty sa organizované firmy na produkcii sektora podieľajú takmer 77 %.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilová výroba vzrástla z 4,8 milióna vozidiel v rokoch 2000 až 2001 na 9,7 milióna v rokoch 2005 až 2006. Predaj na domácom trhu v rovnakom období taktiež stúpol z 4,6 milióna na 8,9 milióna áut. Konkrétne, výroba nákladných automobilov v Indii vzrástla z 156 706 v roku 2001 na 391 078 jednotiek v rokoch 2005 až 2006. Hlavné trendy na podporu tohto sektora sú rozvoj prístavov a diaľnic, stavebníctva a poľnohospodárskej produkcie. V rokoch 2001 až 2002 sa vyrobilo v krajine 0,68 osobných a úžitkových automobilov a 1,14 milióna v rokoch 2005 až 2006. Rast príjmovej hladiny v Indii vedie k postupnému prechodu na drahšie modely áut v každom segmente.

India predstavuje 2. najväčší trh dvojkolesových vozidiel na svete. Ich výroba vzrástla z 3,76 milióna v rokoch 2000 až 2001 na 7,6 milióna kusov rokoch 2005 až 2006. Motocykle predstavovali 82,4 % domáceho predaja dvojkolesových vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoz stúpol výrazne z 184 680 vozidiel v rokoch 2001 až 2002 na 806 494 v rokoch 2005 až 2006. Európa je najväčším dovozcom osobných áut z Indie, kým africké štáty dovážajú predovšetkým autobusy a nákladné vozidlá. Región ASEAN je najväčším odberateľom dvojkolesových vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (23. 5. 2022)
USD 1.058
AUD 1.498
CZK 24.670
JPY 135.340
CAD 1.353
GBP 0.848
HUF 382.930
PLN 4.637
CHF 1.028
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  2. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  3. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  4. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  5. Gestačný diabetes mellitus
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 328
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 836
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 756
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 155
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 145
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 522
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 270
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 298
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 662
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 8 602
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 908
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 754
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 274
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 036
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 098
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Penta je najsilnejším súkromným hráčom v zdravotníctve.


20. máj
Jedno z potvrdení vydaných Maticou slovenskou v Srbsku

Slovenský úrad už dokumenty neprijíma.


10 h
Peter Tkačenko

Pôrodnosť nezvýšia, ale aspoň to bude drahé.


16 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Nitrianska prokuratúra obvinila vyšetrovateľa Juhása, ktorý nahral špičky Smeru na poľovníckej chate.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke hlavný vstup do chemického podniku Istrochem.

Sanáciu má podľa štátu zaplatiť majiteľ areálu, ktorým je firma Andreja Babiša.


8 h
Testovanie umelej inteligencie cez masky vo firme Innovatrics

Firma, ktorá sa špecializuje na biometriu, zamestnala matky s deťmi.


9 h
Inšpektorát životného prostredia vlani vykonal v podniku mimoriadnu environmentálnu kontrolu.

Sanácia envirozáťaže má stáť 100 miliónov.


11 h
Moskovské Červené námestie.

Rusku hrozí najprudší ekonomický pokles od rozpadu ZSSR.


19. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 298
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 662
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 8 602
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 908
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 754
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 274
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 036
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 098
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu