Povedal to pre TASR prezident Združenia automobilového priemyslu (ZAP) v SR Jozef Uhrík na dnešnej slávnostnej konferencii k 50. výročiu podpísania Rímskych zmlúv.
"Myslím si, že môžeme povedať, že sme zvládli úspešne tú prvú fázu, teda výrobu. Na udržanie produkcie u nás však musíme zvládnuť aj druhú etapu," konštatoval. Tá má podľa neho spočívať v pomoci vedeckovýskumných kapacít vysokých škôl a ústavov automobilovému priemyslu na Slovensku, aby sa ten nemusel obracať na podobné inštitúcie v zahraničí. "SR musí vytvoriť podmienky, aby vo všetkých etapách produkcie, od výroby až po vedu a výskum, bola konkurencieschopná. Naše prednosti nízkych nákladov sú nedostatočné," upozornil Uhrík.
Podľa jeho slov je potrebné automobilový priemysel v Európskej únii udržať. "EÚ musí mať priemyselnú politiku a v rámci nej musia byť predstavy ako rozvíjať automobilový priemysel," povedal a dodal, že keď "Európska komisia nevytvorí podmienky pre väčšiu konkurencieschopnosť v automobilovom priemysle, tak to vyrieši niekto za nás, kdesi inde."
V súčasnosti pracuje na Slovensku v automobilovom priemysle 65 000 ľudí, roku 2010 by to malo byť až 100 000 ľudí. V roku 2006 sa na Slovensku vyrobilo 295 tisíc áut, pričom podľa ZAP by to tento rok malo byť pol milióna kusov.
Na konferencii, venovanej 50. výročiu podpísania tzv. Rímskych zmlúv, ktoré sa stali základom dnešnej EÚ, vystúpili okrem iných aj eurokomisár Ján Figeľ, či podpredseda Národnej rady (NR) SR Milan Hort. Podujatie organizovala Ekonomická univerzita v Bratislave a zastúpenie Európskej komisie na Slovensku. Záštitu nad podujatím mal prezident SR Ivan Gašparovič.