SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Aerolinkám v USA klesá kvalita

Kríza sektora tlačí americké aerolinky, aby šetrili náklady. Zákazníci ju cítiav poklese kvality služieb. Zasiahnuť môže zákonodarca.

Letecké spoločnosti v USA sa snažia ušetriť. Premieta sa to však v znižovaní ich kvality – viac letov mešká a stráca sa viac batožín.Letecké spoločnosti v USA sa snažia ušetriť. Premieta sa to však v znižovaní ich kvality – viac letov mešká a stráca sa viac batožín. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – SITA/AP)

Už tretí rok za sebou poskytujú americké letecké spoločnosti zhoršujúce sa služby. Hovorí o tom Rating kvality aeroliniek, ktorý od roku 1991 zostavuje podľa štatistík ministerstva dopravy Nebraská univerzita v Omahe a Wichita State University.

V roku 2006 sa podľa správy stratilo viac batožiny, stále menej lietadiel dokáže prísť načas a čoraz viac pasažierom niečo znepríjemní ich let, informovala agentúra AP.

Šetrenie, ktoré sa končí hodinami­ čakania

V štúdii pritom nie sú zaradené najnovšie incidenty, ktoré vyvolali vlnu kritiku na adresu letísk a leteckých spoločností.

Túto zimu bolo zaznamenaných viacero prípadov, keď pasažieri museli počas nepriaznivého počasia celé hodiny stráviť v lietadle, ktoré bolo odstavené na letisku.

Aerolinky sa nevracajú späť k letiskovým bránam, aby nestratili svoju odletovú pozíciu, alebo aby ich let nezrušili. Tým v konečnom dôsledku ušetria. Letiská sú vyťažené na maximum a keď udrie príroda, letiská aj aerolinky sú málo flexibilné.

Na sviatok svätého Valentína čakalo lietadlo spoločnosti Jet­Blue na newyorskom letisku Johna F. Kennedyho viac ako desať hodín. Záchody boli dávno plné, cestujúcim mohli ponúknuť iba sladkosti, snacky a malinovky.

Vlastne, hoci vonku zúrila zima, museli otvoriť dvere lietadla, aby z neho uvoľnili teplo a pasažieri sa nadýchali čerstvého vzduchu. V júli zas odklonené lietadlo spoločnosti United čakalo na letiskovej ploche v pensylvánskom Harrisburgu celých osem hodín.

Najväčším sklamaním je množstvo stratenej batožiny. Minulý rok sa stratilo, ukradlo alebo poškodilo 6,5 batoha na tisícku pasažierov, v roku 2005 to bolo 6,06.

Progres neprišiel ani v dochvíľnosti leteckých spojení. Aj tam sa kvalita 18 skúmaných amerických aeroliniek zhoršila. Minulý rok priletelo načas 75,5 percenta letov, v roku 2005 ich však bolo 77,3 percenta.

Buď – alebo

„Leteckým spoločnostiam to jednoducho stále nedochádza,“ skonštatoval pre agentúru AP Dean Headley, univerzitný profesor a spoluautor štúdie.

Naráža na to, že pokles kvality služieb sektora naďalej zhoršuje jeho imidž. Nemusí sa to vyplatiť. Kritici totiž Kongresu znova pripomínajú, že v roku 1999 si aerolinky vylobovali neschválenie zákonov zvyšujú­cich práva pre cestujúcich.

Americké aerolinky

Najhoršie

United a U. S. Airways zaznamenali najviac formálnych sťažností cestujúcich (136 z 10 miliónov cestujúcich).

Atlantic Southeast postrácal najviac batožiny (1,74 percenta) a mal aj najviac omeškaných letov (34 percent letov meškalo).

Najlepšie

Southwest zaznamenal najmenej sťažností (18 ľudí z 10 miliónov).

Hawaian Airlines mali najviac letov načas (93,8 percenta letov načas) a takisto správne doručili najviac kusov batožiny (0,31 percenta kufrov stratili).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 5. 2022)
USD 1.039
AUD 1.507
CZK 24.740
JPY 133.910
CAD 1.351
GBP 0.851
HUF 385.000
PLN 4.688
CHF 1.039
SEK 10.491

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  4. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  5. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 689
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 10 920
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 5 931
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 4 565
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 165
  6. Manuál k výsadbe priesad 2 079
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 974
  8. Unikátna kniha vás naučí zvládať nástrahy internetu 1 936

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 17 391
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 308
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 154
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 073
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 494
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 989
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 2 967
  8. Tomáš Jacko: Mám si šetriť na súkromného psychiatra vo Viedni? 2 567
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Zuzanu Čaputovú pozval Zelenskyj na Ukrajinu v štvrtkovom telefonáte.


9 h
Bieloruská opozičná líderka Sviatlana Cichanovská.

Rozhovor so Sviatlanou Cichanovskou.


a 1 ďalší 14. máj
Komentátor SME Peter Schutz.

Ak poslanci zhodia Matovičove helikoptérové peniaze, cez NR SR neprejde už nič.


17 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ide o diskrimináciu, ktorú zakazuje zákon.


a 2 ďalší 52m

Neprehliadnite tiež

Trend výstavby domov v záhradkárskych lokalitách má zabrzdiť nový balík obmedzení. Cieľom je pomôcť pestovateľom.

Navrhujú nižší limit zastavanosti.


a 1 ďalší 11 h
Tradične sa pšenici najviac darilo na Žitnom ostrove.

Indické ministerstvo obchodu uviedlo, že potravinovú bezpečnosť krajiny ohrozuje prudký rast globálnych cien.


SITA 14. máj
Záujem o autá cez lízing klesá.

Úroky sa môžu výrazne líšiť, niektorým poplatkom sa nevyhnete.


12. máj
Ilustračné foto.

Fínom bude viac elektriny dodávať Švédsko.


TASR 13. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 17 391
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 308
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 154
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 7 073
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 494
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 989
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 2 967
  8. Tomáš Jacko: Mám si šetriť na súkromného psychiatra vo Viedni? 2 567
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu