SME

Výstavba rýchlostnej komunikácie R4 Košice - Milhosť by sa mohla začať v r.2009

Košice 13. apríla (TASR) - Dlho očakávaná výstavba rýchlostnej komunikácie R4 z Košíc na slovensko - maďarský hraničný priechod v Milhosti v okrese Košice ...

Košice 13. apríla (TASR) - Dlho očakávaná výstavba rýchlostnej komunikácie R4 z Košíc na slovensko - maďarský hraničný priechod v Milhosti v okrese Košice - okolie by sa podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho mohla začať v roku 2009 s termínom ukončenia na jeseň 2010.

Rýchlostná komunikácia umožní napojenie Slovenska na diaľničný systém na maďarskej strane a prispeje k rozvoju celého regiónu. Vážny počas dnešného pracovného výjazdu do Košického samosprávneho kraja (KSK) však pripomenul, že podmienkou na dodržanie termínov je podpísanie medzivládneho memoranda s Maďarskom, kde by sa zladili termíny výstavby i parametre stavby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Trasa na slovenskej strane je už vyriešená. Náklady na výstavbu približne 15-kilometrového úseku budú vyše 3 miliardy Sk. Podľa Vážneho to nie je veľa, pretože stavať sa bude na rovnom úseku, na zelenej lúke. "Nie je tu ani technický ani finančný problém, pretože táto cesta je zahrnutá v zásobníku projektov v operačnom programe Doprava," uviedol minister. Podľa jeho slov sa čaká už len na schválenie Národného strategického referenčného rámca, aby sa mohlo čerpať z európskych fondov.

Vážny na pracovnom stretnutí s predsedom KSK Zdenkom Trebuľom prerokoval aj ďalšie zásadné problémy rozvoja dopravnej infraštruktúry kraja a harmonizácie verejnej osobnej dopravy, vrátane výstavby úseku diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R2 Tornaľa - Košické Olšany. Za rozhodujúci považuje minister v tejto súvislosti pilotný projekt Plán dopravnej obslužnosti KSK, ktorý je kľúčom k pripravovanému preneseniu regionálnych kompetencií aj v železničnej osobnej doprave na vyššie územné celky.

SkryťVypnúť reklamu

Rezort podľa Vážneho ďalej urobí maximum pre to, aby sa začal v meste a kraji realizovať ďalší významný projekt integrovaného dopravného systému koľajovej dopravy KORID, ktorým sa prepoja električkové železnične trate so železnicou. Košice pritom využijú svoju jedinečnú výhodu, že jeho električkové trate sú rovnakého rozchodu ako železničné. Celková investícia do 8 stavieb predstavuje vyše 2,8 miliardy Sk, pričom viac ako polovicou by sa na nej malo podieľať mesto a kraj a zvyškom železnice a MDPT SR.

Vážny prisľúbil pomoc pri prekategorizovaní terajšej rýchlostnej komunikácie z Košíc do mestskej časti Košice - Šaca na cestu I. triedy. O túto zmenu sa usilujú už dlho občianske združenia, aby komunikáciu mohli využívať aj cyklisti na cestu do práce v U.S. Steel i na turistiku. "Dohodli sme sa, že sa dohodneme," povedal Vážny na margo požiadavky.

SkryťVypnúť reklamu

Minister ďalej informoval, že Košice budú mať prioritu pri výstavbe 1 zo 4 terminálov intermodálnej dopravy. "Na tento projekt je vyčlenených zhruba 1,2 miliardy Sk z európskych fondov a cieľom je, aby začal slúžiť v roku 2012," uviedol minister.

Podľa predsedu KSK vznikne v budúcnosti z tohto územia dopravný uzol, v ktorom sa spoja všetky typy dopravy a Košice sa stanú významným dopravným centrom aj smerom na východ. "Usilujeme o to, aby sa vyrovnávali regionálne rozdiely aj v dopravnej infraštruktúre," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 769
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 7 600
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 316
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 791
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 702
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 514
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 436
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 582
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister financií Ladislav Kamenický (Smer) a vpravo poslanec parlamentu SR Marián Viskupič (SaS).

Predpokladá, že slovenská ekonomika v tomto roku porastie o 0,8 percenta.


TASR 3
Montáž hodiniek Prim v roku 1965.

Prežitie značky skomplikovala privatizácia.


2
Ilustračné foto.

Všetkým hráčom z top desiatky vlani rástli tržby.


1
Ministerka hospodárstva Denisa Saková.

Systém má odbremeniť ľudí od zdĺhavých žiadostí a návštevy úradov.


TASR 6
  1. Marián Viskupič: Rozpočet 2026: Podvod roka, nie zákon roka
  2. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  3. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  4. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  5. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  8. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 066
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 635
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 641
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 826
  5. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 605
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 382
  7. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 363
  8. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 137
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu