Londýn/Viedeň 15. apríla (TASR) Celosvetové výdavky na reklamu na internete predstihnú už v roku 2008, teda skôr ako sa očakávalo, výdavky na reklamu v rozhlase. Vyplýva to zo štúdie londýnskej mediálnej agentúry ZenithOptimedia "Advertising Expenditure Forecast".
V roku 2007 očakávajú autori zvýšenie výdavkov na reklamu na internete o 28,2 %, zatiaľ čo iné mediálne oblasti zaznamenajú prírastok iba o 3,7 %. Podľa prognóz z decembra 2006 mal internet predbehnúť rádio ako reklamné médium až v roku 2009. Po silnom raste výdavkov na online reklamu počas prvých 3 mesiacov tohto roka sa však údaje museli revidovať smerom nahor, upozornila ZenithOptimedia.
V roku 2009 dosiahnu výdavky na internetovú reklamu podiel na celosvetových výdavkoch 8,7 %, pričom v súčasnosti sú 5,8 %. Za pokrokové v tomto smere sa považuje Nórsko, Švédsko a Veľká Británia: na týchto trhoch predstavuje podiel výdavkov v oblasti online už viac ako 10 %, pripomína štúdia. Na porovnanie, v Rakúsku pripadlo v roku 2006 podľa spoločnosti Focus Media Research na oblasť internetu iba 1,2 % výdavkov na reklamu.
Podľa spoločnosti ZenithOptimedia rastú najrýchlejšie online trhy v strednej a východnej Európe, ako aj na Blízkom východe. Na celom svete sa na roky 2006 až 2009 predpovedá pre online 6-krát rýchlejší rast ako tradičných reklamných nosičov.
Rok 2006 sa považuje v dôsledku podujatí, ako boli Zimné olympijské hry a futbalové majstrovstvá sveta, všeobecne za silný reklamný rok. Investície do reklamy sa zvýšili o 6,2 %. V tomto roku má svetový reklamný trh vzrásť o 5,2 %. Silné stimulujúce podujatia budú potom aj v roku 2008, keď sa budú konať Letné olympijské hry a Majstrovstvá Európy vo futbale a v neposlednom rade aj prezidentské voľby v USA.
Informovala o tom rakúska agentúra APA.