San Francisco 15. apríla (TASR) Internetový vyhľadávať Google oznámil, že kupuje online marketingovú firmu DoubleClick za 3,1 miliardy USD, v prepočte 76,97 miliardy SKK. Ide o najväčšie prevzatie v doterajšej histórii Google.
Internetový koncern tým vyradil konkurentov ako Microsoft a Yahoo. Celý proces kúpy by sa mohol uzatvoriť do konca roka, oznámil Google v piatok po zatvorení burzy. V poburzovom obchode stratili akcie Google 2,30 USD na 463,99 USD.
Touto kúpou Google postupuje stále dopredu na trhu s grafickou reklamou na webových stránkach, ktorá predstavuje polovicu celého reklamného trhu na internete. Doteraz tu bol lídrom Yahoo. "Základňa DoubleClicku sa dotýka mnohých existujúcich zákazníkov Google," pripomenul šéf koncernu Eric Schmidt. Prevzatie urýchli vstup jeho koncernu na niektoré trhy o niekoľko rokov.
DoubleClick je od svojho založenia v roku 1996 priekopníkom online reklamy, pretože jeho technológia uľahčuje umiestnenie reklamy a zároveň sleduje jej efektívnosť. Od roku 2005 patrí kapitálovej spoločnosti Hellman & Friedman, ktorá zaňho podľa informovaných zdrojov zaplatila pred 21 mesiacmi 335 miliónov USD.
"To posilní postavenie Google ako absolútnej jednotky," vyhlásil Shar VanBoskirk zo spoločnosti Forrester Research. "Doplní si svoje schopnosti v celej oblasti online. Neexistuje nič, čo by sme nemali."
Google chce sumu zaplatiť v hotovosti. Kúpa sa uskutočňuje 6 mesiacov po tom, čo získal video portál YouTube za 1,65 miliardy USD. Denník Wall Street Journal minulý týždeň informoval, že Microsoft nezvyšoval viac ponuku za DoubleClick, keď kúpna suma prekročila hranicu 2 miliárd USD.
Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de