Bratislava/New York 22. apríla (TASR) - Až 78 % oslovených generálnych riaditeľov uznalo, že samotné finančné indikátory nepokrývajú silné a slabé stránky ich spoločnosti dostatočne. Vyplýva to z celosvetového prieskumu organizácie Deloitte Touche Tohmatsu s názvom "V neistote: Čo mnohí členovia predstavenstiev a vrcholoví manažéri stále nevedia o zdravej firme".
Deloitte Touche vypracoval prieskum v spolupráci s organizáciou Economist Intelligence Unit v decembri 2006 na vzorke 175 členov vrcholového manažmentu a predstavenstva veľkých firiem, najmä v Severnej Amerike, Európe a Ázii. Druhá časť prieskumu sa robila v januári 2007 prostredníctvom telefonického prieskumu členov vrcholového manažmentu a predstavenstva.
Respondenti uviedli, že potrebujú informácie o nefinančných indikátoroch výkonnosti, ale schopnosť manažmentu monitorovať uvedenú oblasť ešte stále nie je dostatočná. Väčšina spoločností taktiež uviedla, že sú pod stúpajúcim tlakom merať tieto indikátory, ale kvalita informácií, ktoré získavajú o nefinančnej výkonnosti, nespĺňa ich potreby.
Ako kľúčové hybné sily výkonnosti identifikovali oslovené spoločnosti spokojnosť zákazníkov, inováciu a oddanosť zamestnancov. Za najdôležitejšiu nefinančnú hybnú silu výkonnosti korporácií považujú respondenti napríklad zvýšenie rizika ohrozenia dobrého mena spoločnosti, zvýšený vplyv zo strany zákazníka, rast svetovej konkurencie a inovácii, ako aj rastúcu pozornosť zo strany médií venovanú nefinančným ukazovateľom výkonnosti.
Medzi prekážky používania nefinančných ukazovateľov výkonnosti zaraďujú generálni riaditelia nedostatok vhodných nástrojov, organizačný skepticizmus, nejasnú zodpovednosť, časové obmedzenia a strach, že tieto ukazovatele by mohli konkurentom odhaliť priveľa informácií o spoločnosti. Najdôležitejším prvkom je fakt, že spoľahlivé nefinančné ukazovatele výkonnosti možno rozpoznať len ťažko.
Deloitte Touche Tohmatsu je organizáciou združujúcou členské firmy na celom svete, ktorých cieľom je poskytovať odborné služby a poradenstvo. Pri poskytovaní služieb klientom sa riadi globálnou stratégiou uplatňovanou na lokálnej úrovni v takmer 140 krajinách. Poskytuje služby v štyroch odborných oblastiach audit, dane, konzultačné služby a finančné poradenstvo.
TASR o tom informovali zástupcovia Deloitte Slovensko.