Považská Bystrica 16. mája (TASR) Firma Adtool, s. r. o., Považská Bystrica má v tohtoročnom biznis pláne tržby za 16 miliónov EUR, v prepočte 537,7 milióna SKK, čo je vyše 11-% medziročný nárast. Podľa projektového manažéra Petra Draveckého 1. štvrťrok sa vydaril, pričom väčší obrat čakajú ku koncu polroka. "Vzhľadom na silný kurz koruny voči eur musíme zvyšovať objem výroby a znižovať náklady," dodal Dravecký.
Adtool vyrába volanty do luxusných áut. Dnešné volanty sú oproti predchádzajúcim technicky lepšie, niektoré sa elektricky vyhrievajú, majú multifunkčné ovládače a sú v kombinácii kože s drevom. "Našimi obchodnými partnermi sú TRW Automotive a Autoliv v Nemecku, kam vyvážame celú našu produkciu. Na domácom trhu sme sa zatiaľ nepresadili," spresnil Dravecký. Spoločnosť nedávno obhájila certifikáty TS 16 949 a ISO 14001, ktoré vlastní od januára 2006. Firma má vlastnú nákladnú automobilovú dopravu, čo prispieva k jej konkurenčnej schopnosti a umožňuje dodávky podľa požiadaviek zákazníkov.
Adtool v Považskej Bystrici má 260 zamestnancov, z ktorých 80 % sú ženy. Väčšina zamestnancov sú z mesta a okolia a priemerný vek je 36 rokov. Spoločnosť so slovenským kapitálom vznikla pred 12 rokmi a sídli v areáli bývalých Považských strojární v Považskej Bystrici.