Bratislava 27. júna (ČTK) - Firmy, ktoré pri reklame svojich výrobkov zverejnia ich cenu, budú musieť pri propagácii tovaru uviesť aj takzvanú jednotkovú cenu. Dnes o tom rozhodol vládny kabinet. Jednotková cena informuje zákazníkov, koľko by zaplatili, ak by nekupovali len jeden kus výrobku, ale napríklad kilogram či liter.
Povinnosť zverejňovať na predávanom tovare jednotkové ceny majú väčšie obchody už od roku 2002, ostatné predajne ich musia uvádzať od roku 2004. V tomto roku však poslanci pri zmene zákona o ochrane spotrebiteľa časť o jednotkových cenách vypustili. Jednotkové ceny totiž Slovensko zaviedlo, aby splnilo jednu zo smerníc EÚ a na prípadnú zmenu smerníc je možné reagovať pružnejšie vládnymi nariadeniam ako úpravou zákona, uviedlo ministerstvo hospodárstva v dôvodovej správe k nariadeniu vlády.
Zákazníkom by okrem toho mala pomôcť aj povinnosť predajcov zverejňovať skutočnú cenu tovaru, za ktorú ho záujemca kúpi. V minulosti sa totiž údajne objavili prípady, keď firmy ponúkali svoje výrobky za ceny, do ktorých nezapočítali napríklad daň z pridanej hodnoty. Zákazník tak napokon zaplatil za tovar viac, než predajca ponúkal.