Praha 10. júla (TASR) - Jawa Divišov na začiatku tohto mesiaca sucho oznámila: Všetky svoje výrobky odteraz predávame pod značkou JRM. Prečo sa svetový líder vo výrobe plochodráhových motoriek vzdal po 10 rokoch používania slávnej značky?
Podľa informácií českého denníka Mladá fronta Dnes (MfD) sa Jawa Divišov, ktorá stále vyvíja vlastné motory a ročne utŕži okolo 70 miliónov Kč, v prepočte 81,4 milióna Sk, nedohodla s majiteľom značky Jawa na podmienkach pre jej ďalšie používanie.
"Značka bola pre nás príliš drahá. To radšej peniaze investujeme do nákupu nových technológií," uviedol podpredseda predstavenstva a spolumajiteľ divišovskej firmy Karel Horčička.
O koľko peňazí išlo? Horčička nechce presnú sumu komentovať, ale podľa zdroja oboznámeného s rokovaním sa požadovaná čiastka vyšplhala až na 5 miliónov Kč.
O peniazoch sa nechce baviť ani protistrana. "JRM Divišov ukončila používanie značky Jawa z vlastného rozhodnutia," uviedol bez ďalších podrobností Vladimír Zasadil, generálny riaditeľ firmy Jawa Moto, ktorá vyrába bežné cestné motorky.
Podľa databázy českého Úradu priemyselného vlastníctva je majiteľom ochrannej známky Jawa firma JAWAUNION, za ktorou stojí Jiří Gerle. Ten je zároveň predsedom predstavenstva firmy Jihostroj, ktorá je majoritným vlastníkom Jawa Moto. Ako potvrdil Zasadil, celá skupina firiem patrí do portfólia podnikateľa a bývalého pretekára Antonína Charouza.
Jawa Divišov mala používanie značky zaručené na 10 rokov, čo vyplývalo z privatizačných záväzkov pôvodného národného podniku. "Lehota vypršala vlani, na rok sme sa ešte dohodli, ale teraz už to nebolo možné," dodal Horčička.
"Je to škoda," komentuje situáciu guru českej plochej dráhy, bývalý pretekár a dnešný tréner Antonín Kasper. Podľa neho môže absencia slávneho loga na nádrži uškodiť firme hlavne v zahraničí.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.